معاون وزیر امور خارجه گفت: پس از برجام ارتباطات ایران و اتحادیه اروپا بسیار توسعه یافته است و با اروپا روابط خوبی در تمام سطوح داریم.


به گزارش ایسنا، عباس عراقچی که در سومین سمینار سطح بالای همکاری‌های بین المللی ایران و اتحادیه و اتحادیه اروپا سخن می‌گفت ، خطاب به مهمانان اظهار کرد: به شهر زیبای اصفهان که شهر خودم هست، خوش آمدید.  تشکر می‌کنم از خانم اشمید دوست قدیمی و خوبم برای سازمان دهی این سمینار و همچنین از اتحادیه اروپا .

 وی افزود: دیروز دور سوم گفتگوها را با اتحادیه اروپا داشتیم. همچنین بحث کردیم در خصوص بانکداری سرمایه گذاری و ارتباطات فرهنگی و ارتباطات مردم با مردم و موضوعات مختلف مانند مهاجرت و حقوق بشر.

عراقچی گفت: به بسیاری از موضوعات رسیدیم تا نقشه راه را بیان کند. برجام در آوریل 2013 امضا شد و یکی از مهمترین زمینه‌ها بحث انرژی با اروپا است و نفت و گاز این ارتباطات را قوت می بخشد.

 عراقچی تصریح کرد: ما قرار دادهایی با توتال داریم و همکاری‌های قابل گسترشی داریم. پس از این، سمیناری در این حوزه برگزار می‌کنیم.

معاون وزیر خارجه گفت: بحث ایمنی هسته ای یکی از موارد مهم است. پزشکی هسته ای نیز بحث مهمی است. وزارت خارجه از همکاری با اتحادیه اروپا حمایت می کند. ما در سطح متخصصین  عالی رتبه بحث می‌کنیم تا بتوانیم به یک درک صلح آمیز برسیم.
عراقچی افزود:  تشکر می کنم از مواضع اروپایی‌ها در برجام . امیدوارم سود ببریم از این توافق مهم، ایران به آن وفادار است و پایبند مانده و دبیر آژانس بین الماللی انرژی اتمی برجام را تایید کرده است و به خاطر حمایت اروپایی ها تشکر می کنم. اروپا و ایران می توانند روابط خود را افزایش دهند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =