بارش اولین باران پایییز، که از دوشنبه آغاز شده بود و صبح امروز به پایان رسید، معابر مختلف ارومیه را مسدود کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، بارش شدید باران که از اواخر روز دوشنبه آغاز و تا صبح امروز ادامه داشت، مشکلات زیادی برای شهروندان و رانندگان ایجاد کرده به نحوی که آب گرفتگی برخی از معابر ارومیه را همراه داشت.

این اتفاق در حالی رخ داده بود که تلاش‌های اکیپ‌های شهرداری ارومیه با وجود هشدارهای اداره کل هواشناسی استان مبنی بر بارش باران و مشکل آب‌گرفتگی معابر نیز نتوانست بحران ساعات اولیه را برطرف کند.

آمادگی کامل مدیریت شهری ارومیه با آغاز بارش های پاییزی
مهرداد سلامتی معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه در این خصوص گفت: هم‌اکنون ۳هزار پرسنل سازمان های خدمات رسان شهرداری ارومیه در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز آب گرفتگی ها درمعابر اقدام به انجام چندین نوبت لايروبي با هدف کاهش نقاط آبگيردر فصول بارندگي شده و در چندین نوبت همه کانال ها، رودخانه ها و مسيل هاي شهر ارومیه لايروبي شده است .

ورود موج سرما به آذربایجان‌غربی همراه با تشدید بارندگی در استان
اسماعیل سیمایی کارشناس مسئول اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به ورود اولین موج سرما به استان گفت: با ورود این موج، شاهد کاهش ۶ تا ۸ درجه ای دما در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

وی افزود: بیشترین میزان بارش در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان پیرانشهر با ۴۸میلیمتر بارندگی گزارش شد و این میزان در ارومیه ۱۹.۴ و قره ضیاءالدین به عنوان کمترین بارش با ۰.۵ میلیمتر گزارش شده بود.
وی اضافه کرد: با توجه به کاهش دما و ورود موج سرما، احتمال بارش برف در برخی مناطق شمالی و مرکز استان وجود دارد.

افزایش بارندگی نسبت به سال گذشته / کاهش بارندگی نسبت به بلندمدت
برطبق گزارش بارندگی روزانه به تفكيک حوضه‌های آبريز درجه يك و درجه دو که توسط دفتر مطالعات پایه منابع آب وزارت نیرو منتشر شده است، با وجود بارندگی چند روز گذشته در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، میزان بارش از ابتدای سال آبی امسال (مهر۹۶) تاکنون نسبت به میانگین بلندمدت ۴۹ساله ۲۳درصد کاهش را داشته است درحالی که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی ۵۷درصدی را نشان می دهد.

46

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    53 1
    بحران مدیریت در ایران ویران کننده شده مسئولان شهرداری حتی از عهده مدیریت فاضلاب و جوی آب هم ناتوان هستند .