گاهی تاثیر یک بیت شعر بیشتر از یک ساعت مطلب مستدل است

نماینده ولی فقیه در استان در نهمین سوگواره ادبی «بغض واژه» همراه با شب شعر دفاع مقدس ضمن قدردانی از حوزه هنری استان به خاطر برگزاری چنین برنامه هایی گفت: گاهی تاثیر یک بیت و شعری که شاعر می گوید بیشتر از یک ساعت سخنرانی مستدل است.

به گزارش خبرانلاین از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم، در این سوگواره افزود: بر همین اساس باید به شعر توجه زیادی شود و شاعران به ویژه شاعران جوان را تشویق نمود اشعاری بسرایند که تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید به شاعران جوان بها داد، افزود: در این نشست شاعران جوان شعرهای عاشورایی خوبی را خواندند و جامعه به این اشعار نیاز دارد.
آل هاشم در ادامه با بیان اینکه امید است این قبیل برنامه های تداوم داشته باشد، گفت: جوانان و شاعران جوان امید انقلاب و ادبیات انقلاب می باشند و به سرودن اشعار آیینی و عاشورایی در وزن های حماسی بپردازند.
وی شعرخوانی امیر دوست زاده، شاعر دوازده ساله، حاضر در این سوگواره که در خصوص یمن و دفاع مقدس شعر خواند را ستود و گفت: باید قدر این نوجوانان را دانست چرا که آنها آینده سازان انقلاب اسلامی می باشند.
وی اضافه نمود: شاعران جوان باید به مسائل روز کشور، منطقه و مسائل برون مرزی توجه جدی نمایند و آنها را در اشعار خود منعکس نمایند.
امام جمعه تبریز اظهار داشت: وجود مباحث بزرگی چون میانمارو یمن می‌تواند زمینه خوبی برای سراییدن شعر باشد و شاعران سعی کنند اشعار خود را با زمان به‌ روزرسانی کنند.
سرایش اشعار انقلابی، دینی، بصیرتی؛ رسالت شاعران جریان شعر انقلاب است

سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی نیز در نهمین سوگواره ادبی بغض واژه ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در استان به خاطر ایجاد بسترهای لازم جهت برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در حسینیه بیت امام جمعه تبریز به ویژه سوگواره ادبی فوق، گفت: حوزه هنری پایگاه هنر انقلاب است و دغدغه ما در حوزه هنری تقویت جریان فرهنگی هنری انقلاب و ترویج ارزش ها و مفاهیم دینی و انقلابی در قالب آثار هنری و ادبی می باشد.
جواد کریم نژاد ادامه داد: حوزه هنری در راستای اهداف خود سلسله برنامه های عاشورایی با هدف بسترسازی برای انتقال مفاهیم عاشورایی و خلق آثار فاخر هنری برنامه های متعدد عاشورایی برگزار می کند.
وی ادامه داد: در ده سال اخیر برنامه های متعدد و متفاوتی در عرصه محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین برگزار کرده ایم که می توان از آنها به بغض واژه در رشته ادبیات، بغض نگاه در رشته عکاسی و 72 بغض بوم در هنرهای تجسمی اشاره کرد.
وی افزود: هدف از برگزاری این برنامه ها تولید آثار هنری با مفاهیم عاشورایی است و از این طریق هنرمندان ارادت خود را به ساحت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با زبان هنر و در قالب واژه، کلمه، نقش، رنگ و قلم نشان می دهند.
وی خاطرنشان کرد: شعر و ادبیات در انتقال مفاهیم دینی و انقلابی نقش ارزنده ای دارد و اندیشه ها به زبان ادبیات است که ماندگار می شود.
کریم نژاد اضافه نمود: در دهه های اخیر جریانی به نام جریان شعر و ادبیات انقلاب را ایجاد شده است که سرایش اشعار با محتوا و مفاهیم انقلابی، دینی و بصیرتی رسالت شاعران این جریان است.
وی گفت: دیدار مقام رهبر معظم و ادیب انقلاب با شاعران در شب تولد کریم اهل بیت امام حسن(ع) زمینه های بالندگی و زایندگی شعر انقلاب و رویش استعدادهای ادبی از نسل سوم و چهارم انقلاب را فراهم آورده است.
وی گفت: حوزه هنری استان در جهت بسترسازی برای تولیدات ادبی و هنری عاشورایی، مقدمات راه اندازی تکیه هنرمندان و شاعران عاشورایی تبریز را فراهم آورده است که انشاء الله از سال آینده در ایام محرم شاهد این رویداد فرهنگی خواهیم بود.
گفتنی است نهمین سوگواره ادبی بغض واژه با حضور حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله پورمحمدی عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه، دکتر شکور اکبرنژاد رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، فخرالذاکرین حاج فیروز زیرک کار، استاد کریمی مراغه ای و جمعی شاعران برجسته آیینی استان در محل حسینیه بیت امام جمعه تبریز برگزار شد.
در این مراسم سید مسعود نقیب، محمد شکری فرد، لیلا حسن نیا، امیر دوست زاده، ابراهیم قبله آرباطان، نادر سالک، مختار صدرمحمدی، فاطمه ستار جمشیدی، محمد رنجی تبریزی، استاد حسنی، مهران عباسیان، مرتضی طوسی، جعفر پوررضوی، کریمی مراغه ای به خوانش شعر عاشورایی و دفاع مقدس پرداختند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =