علی شاکری


لیگ برتر والیبال ساختارمند نیست و بر خلاف ابعاد بین المللی،در ابعاد داخلی از فوتبال خیلی عقب‌تر است.  واليبال ايران علي رغم همه موفقيت هاي بين المللي و جايگاه ممتازي كه هم اكنون در ميان ورزش هاي گروهي براي خود  دست و پا كرده ، اما متاسفانه در ابعاد داخلي هنوز نتوانسته يك ليگ باشگاهي قانونمند و حرفه اي همانند  ليگ فوتبال را راه اندازي كند . ليگي با ساختار تعريف شده و نزديك به استانداردهاي بين المللي كه بشود به آن همانند واليبال ملي در صحنه هاي بين المللي باليد و افتخار و احساس غرور كرد . شايد واليبال در بعد بين المللي از فوتبال  چندين قدم پيشي گرفته باشد ، اما در بعد داخلي و در بحث مسابقات باشگاهي و رعايت ملاك هاي حرفه اي چندگام عقب تر است و هرگز نمي توان ليگ فوتبال و واليبال را از هر نظر در مقايسه ساختاري ، مالي و سازماندهي در يك ترازو قرار داد و با يكديگر سنجيد . 

ليگ برتر واليبال ايران سال هاست در كنار رونق بخشي به رقابت هاي داخلي و تأمين شغلي بازيكنان به بهترين شكل و بالاترين قيمّت ممكن در نوع اجراء با مشكلات عديده اي چون بي ثباتي ، بي پولي و بي قانوني و بي اخلاقي هم دست و پنجه نرم مَي كند كه بخش بزرگي از اين مشكلات بدون شك متوجه سازماندهي ضعيف و نبود ضابطه و روابط تعريف شده و زير پا گذاشتن مقررات و قوانين و تكيه بر مصلحت گرايي و بي توجهي به قانونمداري است .محصول چنين تفكراتي  " هرج و مرج " و به هم ريختگي است كه همه ساله از جمله اكنون شاهد آنيم . به عنوان نمونه فقط كافي است به اتفاقات همين ليگ امسال اشاره كنيم . از آنچه كه بر سر صالحين ورامين در شروع نيم فصل دوم رفت تا پارسه كه ديروز تنها با گذشت ٢٤ ساعت از حذف شدن دوباره جواز ماندن و ادادمه دادن به بازي ها را گرفت ! آيا چنين نمونه هايي را مَي شود در هيج ليگ واليبالي در دنيا مشاهده كرد ؟!

آيا در هيج ليگي مي توان اين همه شاهد اعتراض به داوران و جارو جنجال و پرتاب سكه و باتري آب و تغيير راي بود ؟ ! و تازه ادعا هم داشت كه اين ليگ يكي از بهترين ليگ هاي دنياست !!؟؟  آيا خودمان به اين ادعايمان نمي خنديم !! پيشنهاد من اين است كه واليبال بايد رودر بايستي و تصميم هاي مصلحتي را براي هميشه كنار بگذارد و به مصداق معروف " مرگ يكبار و شيون يكبار " با يك جراحي عميق به تعريف تازه اي در راه اندازي ليگ حرفه اي همانند نگاه بين المللي اش در واليبال دست يابد تا از مصيبت هاي فعلي و آنارشيسم و بي انسجامي رهايي يابد .  راهي كه فوتبال ١٤ تا ١٥ سال پيش با وجود آماده  نبودن شرايط لازم رفت و امروز با وجود عيب و نقص هاي بسيار چندين كيلومتر از ليگ هاي غير فوتبالي در زمينه برگزاري ضابطه مند و تشكيلاتي مسابقات داخلي جلو تر است. 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 621618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =