رییس فدراسیون کشتی از عملکرد فرنگی‌کاران در مسابقات جام‌جهانی کشتی راضی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛رسول خادم رييس فدراسيون كشتي در خصوص جام جهانی کشتی فرنگی و مقام سومی ایران در این رقابت‌ها گفت:« از مبارزات بيشتر فرنگي كاران در جام جهاني رضايت دارم.  اين نيروهاي جوان، نترس و با تمام وجود در مقابل حريفان قدرتمند خود بالخصوص كشتي گيران مدعي و عنوان دار روس و تيم با تجربه تركيه مبارزه كردند.»

او این را گفت و  ادامه داد:« اين مبارزات نشان داد كه نسل جديد كشتي فرنگي ايران در مسير نسل پرافتخار پيشين در حركت است و در صورت حمايت با برنامه و منطقي، تكيه بر اصل مسابقات انتخابي و رعايت اصول حرفه اي و اخلاقي مي تواند از مدعيان اصلي رقابتهاي بزرگ بين المللي در مسابقات جهاني روبرو تا المپيك ٢٠٢٠ باشد.  از طرف ديگر حركت علي اشكاني بعنوان سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي حركتي رو به جلو بوده است. او تلاش زيادي براي بهبود و رشد برنامه هاي تيم ملي جوان خود  داشته  كه بطور حتم ادامه نيز خواهد داشت.»

خادم  که با روابط عمومی فدراسیون کشتی حرف می زد در بخش دیگری از صحبت هایش گفت:«در مجموع اشكالاتي نيز وجود دارد كه بايد با كسب نظر از اعضاي شوراي فني و حمايت تمامي خانواده كشتي فرنگي مرتفع شود تا اين حركت مناسب به شكل مطلوبي دنبال گردد. در صورت نياز تعداد اعضاء شوراي فني تكميل و كادر فني نيز تقويت خواهد شد.»

خادم در مورد مسائل داوري در ديدار ايران و روسيه گفت:« وقتي بوعزيز نايب رييس كميته داوران اتحاديه جهاني،   پس از مسابقه وزن ٥٩ كيلوگرم،  به داوران اين مسابقه،  به خاطر ندادن اخطار و امتياز به نفع كشتي گير  ايراني تذكر مي دهد و در واقع ناداوري در حق كشتي گير ٥٩ كيلو ايران را بيان ميكند، انتظار مي رود در ادامه رقابت ها توازن را در ابهامات قضاوت بعدي در نظر بگيرد. متاسفانه اين چنين نشد  و در وزن شصت و شش كيلو هم اين فضاي يك طرفه در داوري تكرار شد. ما در اين زمينه اعتراض خود را به تورليخانوف نماينده اتحاديه جهاني اعلام كرديم و وي به اين موضوع اذعان داشت و قطعا در گزارش خود لحاظ مي نمايد.»

وي در پايان گفت: «مناسبات داوري در اتحاديه جهاني كشتي ،طي چند دهه گذشته ، مسيري كاملا مستقل از نظر و نظارت اكثريت اعضا  هيات ريسه را دنبال كرده است. براي تغيير در شرايط  مذكور،  بايد ساختار انتخاب كميته داوران جهاني و سيستم چيدمان داوران براي مسابقات تغيير كند. بنظر ميرسد با توجه به وضعيت موجود ، چنين تغييري بيش از آنكه به منطق اداري و فني نياز داشته باشد، يك مبارزه سياسي تمام عيار و طولاني مي‌خواهد. البته بطور قطع كمتر عضوي حاضر است هزينه هاي اين گونه مبارزات  را بدهد.»

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =