شناسایی 160 پروژه سرمایه‌گذاری در اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۱۶۰ پروژه که ظرفیت و قابلیت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال را دارند در استان اردبیل شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ قاسم رحیمی در جلسه کارگروه اشتغال و ستاد راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی که در سالن شیخ صفی استانداری برگزار شد اظهار داشت: طبق مصوبه جلسه قبل آمار اشتغال توسط دستگاههای دولتی استان اردبیل در سال‌جاری احصاء شده است که طبق این آمار در هفت ماهه نخست امسال 6 هزار و 480 نفر مجموع اشتغال ایجاد شده توسط دستگاههای اجرایی بوده که این آمار در واقع تعداد دستگاههایی است که همکاری کرده و آمار اشتغال خود را به ما ارسال کرده‌اند.

وی گفت: تسهیلات اشتغال فراگیر با همکاری دستگاهها از ابتدای امسال در حدود سه میلیاد و 300 میلیون تومان اعطا شده و این تسهیلات به متقاضیان برای ایجاد اشتغال در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی تعلق می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: 160 پروژه‌ای که ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان اردبیل داشته و همچنین در شهرها شناسایی شده است که امیدواریم دستگاههای اجرایی برای جذب سرمایه‌گذار به تفکیک شهرستانها و برای پیشبرد این پروژه‌ها اقدام کنند.

رحیمی تصریح کرد: 22 میلیارد تومان امسال برای استان اردبیل تسهیلات اشتغال مصوب شده است که پرداخت این تسهیلات از طریق بانکهای ملی و صادرات بوده که بانک ملی در پرداخت این تسهیلات عملکرد مناسب داشته ولی بانک صادرات هیچ کدام از تعهدات پرداختی خود را انجام نداده است.

فریدون بابایی، فرماندار خلخال در ادامه این جلسه اظهار داشت: جلسه کارگروه اشتغال به طور مناسب در شهرستان خلخال برگزار می‌شود که در راستای برگزاری این جلسات به 60 طرح در حوزه تسهیلات روستایی 384 میلیارد ریال و 25 طرح از محل کمکهای فنی و اعتباری 60 میلیارد ریال اعتبار واگذار شده است.

وی بیان کرد: توسعه صنعت گردشگری یکی از مهمترین بخشهای ایجاد توسعه در شهر خلخال است که در قالب اجرای فعالیتهای این حوزه 12 روستای هدف گردشگری در شهرستان خلخال برای راه‌اندازی صنعت بوم‌گردی شناسایی شده است.

فرماندار خلخال گفت: پروژه‌های گردشگری از جمله منطقه گردشگری ازناو و امامزاده عبدالله کلور با تخصیص اعتبارات برای جذب گردشگران در حال اجرا بوده و ما امیدواریم که شاهد ایجاد اشتغال در بخش گردشگری این شهرستان باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =