۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

نمایش قدرتِ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منهزم کردم دشمن داعشی و ارسال سیگنالی روشن برای شرکا و حامیان منطقه ای و بین المللی آن مایه سرور و مباهات هر ایرانی آزاده شد.

در وهله اول باید حملات موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های نظامی تروریست‌های داعشی در خاک سوریه را پاسخی دندان‌شکن به جسارت و وقاحت آن‌ها در تعرض به امنیت کشور دانست.

مخاطب بعدی این اقدام مقتدرانه سپاه، اربابان و حامیان مالی و معنوی گروه‌های داعشی ـ تکفیری در منطقه و صحنه بین‌المللی بودند.

دونالد ترامپ و گروه ماجراجو و بی‌تجربه‌اش در واشنگتن که این روزها سرگرم تصویب تحریم‌های تازه علیه ملت ایران و ازجمله سپاه پاسداران و برنامه موشکی هستند نیز یکی دیگر از مخاطبان اصلی این اقدام بودند.

پس‌ازآن افکار عمومی جهان قرار دارند که این روزها از طریق رسانه‌های غربی به‌کرات نام برنامه موشکی ایران را می‌شنوند و دائماً در معرض ایران هراسی قرار دارند. این اقدام پیام روشنی برای افکار عمومی جهان بود که موشک‌های ایران برای مبارزه با تروریسم است که حتی امنیت آن‌ها را نیز به مخاطره انداخته و نیز برای دفاع از امنیت و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران است.

آنچه اما از همه مهم‌تر است اینکه این اقدام، سبب شد تا ایران اسلامی پس از رقابت‌های پر چالش انتخابات ریاست جمهوری، نمایشی از اقتدار، هماهنگی، انسجام، وحدت کلمه و رویه را در همه سطوح به نمایش بگذارد.

به‌جرئت می‌توان گفت ایران اسلامی امروز با تکیه‌بر رهبری هوشمند و مقتدر، دولتی مدبر، وحدت کلمه و رویه در میان آحاد مردم و مسئولین در برخورد با مسائل کلان ملی، قدرت، سلحشوری و توانمندی نظامی و برخورداری از یک دستگاه دیپلماسی فنّان و کار بلد؛ در اوج اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی قرارگرفته است.

واقع این است که در هیچ دوره‌ای، چنین هماهنگی، انسجام و توانمندی میان اجزاء حاکمیتی نظام و دولت و دستگاه دیپلماسی وجود نداشته است. پیش‌ازاین کشور به‌شدت در بخش دیپلماسی و سیاست خارجی دچار نقصان و ضعف بود و این موضوع سبب شده بود تا کشور در چنبره تهاجمات نرم دیپلماتیک و هژمونی جهانی ایران هراسی گرفتار شود.

اگر توانمندی‌های نظامی کشور را بعد جلالی و توانمندی‌های دیپلماتیک کشور را بعد جمالی نظام فرض کنیم، کشور درگذشته خالی از بعدِ جمالی و برخوردار از بعد جلالی بود و هرچه بیشتر می‌کوشید تا حقیقت خود را به عالمیان نشان دهد بیشتر در تله ایران هراسی چیده شده توسط محور غربی ـ عبری ـ عربی فرومی‌رفت.

باروی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اصلاح ناکارآمدی‌ها در دستگاه دیپلماسی کشور وجهه جمالی جمهوری اسلامی ایران نیز به کمک وجهه جلالی آن آمد و در اوج‌گیری اقتدار ملی تأثیرگذار شد.

اکنون جمهوری اسلامی ایران دریکی از بهترین و ایدئال‌ترین شرایط ممکن منطقه‌ای و بین‌المللی قرار دارد. قدرت بازدارندگی و دفاعی کشور که بعد جلالی ما است، به مدد، همت و جان‌فشانی نیروهای مسلح ازجمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و قادر است به هرگونه شرارت و توطئه‌ای علیه امنیت و آبادانی این مرزوبوم از سوی بیگانگان پاسخی کوبنده و برّا بدهد.

از سوی دیگر دستگاه دیپلماسی ما نیز توانسته است با فنّانیت و چابکی تمام، تصویرگر بعد جمالی کشور در برابر جهانیان باشد.
مادام که میهن اسلامی از هر دو بالِ جمال و جلال خود به بهترین شکل ممکن بهره می‌برد، همای سعادت بر فراز این کشور در اوج باقی خواهد ماند. باید از روزی ترسید که بیگانگان یا دوستان نادانی که نادانسته با بیگانگان همراه و هم‌زبان می‌شوند (از هر دو جناح) یکی از این دو بال را زخمی کنند. باید هر دو را قدر دانست و بر صدر نشاند و برای بقا و صلابت بیشتر هردو، قدم برداشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    12 3
    متاسفانه برخی کوتوله های سیاسی حتی در همین موارد که وحدت ملی درست میشه می خوان از اب گل الود ماهی بگیرن و همه چیز رو مصادره کنن برای خودشون. متاسفانه از شب قبل برخی این اقدام شجاعانه رو مجددا دستاویزی برای حمله به دولت و تضعیف اقای روحانی قرار دادن. دست شما درد نکند که هر دو سوی ماجرا را به خوبی نشان دادید. کشور همه به نیروی نظامی نیاز دارد و هم به نیروی مذاکره کننده و لابی گر
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    1 0
    عالی بود
  • رضا IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
    1 1
    دلیل این امرحالت وادادگی است که در دولت احساس می شود. این اقدام تصمیم بزرگان نظام و نیروهای مسلح بود مگر دولت می توانست خلاف آن سخنرانی کند؟ مگر دولت نبود که تا دیروز همه جا و همه جوره از آزمایش های موشکی سپاه انتقاد می کرد؟ دستگاه دیپلماسی قرار نبوده تصویرگر بعد جمالی ما باشد و هرگز هم نمی تواند این چنین باشد. بعد جمالی کشور ها را این روز ها رسانه ها و مدیا ایجاد می کنند مانند انبوه فیلم های سینمایی و تلویزیونی و شبکه های خبری وگرنه مردم دنیا اصلا نمی دانند ایران کجای دنیا است.بعد جمالی را کالاها و برند ها و made in...مشخص می کند. مذاکرات آقای ظریف با چند دیپلمات تاثیرش نهایتا 10 درصد است.دستگاه دیپلماسی مدعی بود ما تحریم ها را بر می داریم و چرخ های زندگی خواهد چرخید که ما چیزی ندیدیم