۰ نفر
۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۵

واحد مرکزی خبر نوشت: روسیه از مقامات افغانستان و آمریکایی خواست تا در مورد «گزارش‌ پرواز بالگردهای ناشناس برای کمک به داعش در افغانستان» توضیح ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری آوای افغانستان، وزارت امور خارجه روسیه از مقامات افغانستان و فرماندهان آمریکایی و سازمان پیمان اتلانتیک شمالی، ناتو، در افغانستان خواسته است تا در مورد «گزارش‌های پرواز بالگرد های ناشناس برای کمک به گروه تروریستی داعش در افغانستان» توضیح ارائه کنند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مسکو به خبرنگاران گفت: «مسکو اطلاعات تازه ای در اختیار دارد که بالگرد های ناشناس افراد مسلح شاخه افغانستان گروه تروریستی داعش را جا به جا می کنند و علاوه بر این، در شرق افغانستان به آنها سلاح و مهمات رسانده می‌شود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به تصرف منطقه استراتژیک توره بوره در استان ننگرهار توسط داعش، گفت براساس گزارش‌ها پیش از سقوط توره بوره، 50 تروریست توسط بالگرد های ناشناس برای تقویت داعش به ننگرهار آورده شدند. به گفته او یک کانتینر مملو از اسلحه و مهمات نیز به آنجا منتقل شد و در اختیار داعش قرار گرفت.

مقامات محلی در استان شرقی ننگرهار نیز هفته پیش تأیید کردند که منطقه استراتژیک توره بوره به دست تروریست های داعش افتاده است اما بعدا گفتند که در نتیجه عملیات نیروهای دولتی، دوباره این منطقه از کنترل داعش خارج شده ‌است.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: «این نشانه‌ خوبی نیست که نه مقامات افغانستان و نه مقامات نظامی آمریکا یا ناتو در افغانستان در مورد پرواز این بالگرد های ناشناس و کمک رساندن به داعش در استان های مختلف افغانستان حاضر نشده‌اند توضیح منطقی بدهند.»

وی افزوده است: «سکوت در این مورد به شکلی فزاینده سئوال برانگیز می‌شود.»
وی تاکید کرد که رسانه‌های غربی به این موضوع نمی‌پردازند و از روزنامه‌نگاران غربی خواست تا در این مورد از وزارت دفاع آمریکا، کاخ سفید و وزارت خارجه این کشور توضیح بخواهند.
دولت افغانستان و مقامات ناتو تاکنون در مورد اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه واکنشی نشان نداده‌اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =