ایرنا نوشت: نشریه واشنگتن پست روز جمعه به نقل از منابع آگاه نوشت: در شرایطی که طرح تحریم های مشترک ایران و روسیه در مجلس نمایندگان آمریکا با مانع حقوقی مواجه شده، کاخ سفید مشغول لابی گری برای حذف بخش هایی از این طرح است.

به گزارش این رسانه، نگرانی دولت آمریکا از بابت بندی است که اختیار لغو تحریم های روسیه را از رئیس جمهوری سلب و آن را منوط به تایید کنگره می کند.
کاخ سفید به همین سبب پیش از این نسبت به الحاق تحریم های روسیه به طرح های تحریم های غیرهسته ای ایران هشدار داده و آن را مانعی برای بهبود روابط دانسته بود.
این طرح که پیش از این مورد تصویب مجلس سنا قرار گرفته بود، این هفته در مجلس نمایندگان آمریکا با مانعی حقوقی مواجه و روند بررسی آن متوقف شد.
اعضای مجلس نمایندگان این چنین استدلال می کنند که مطابق با قانون اساسی، هر طرحی که احتمال ایجاد منابع درآمدی جدید برای دولت را داشته باشد، ابتدا باید در این مجلس تصویب شده و سپس به سنا ارجاع شود. این منابع مالی، جریمه های احتمالی ناشی از نقض این تحریم ها است.
این طرح برای اجرایی شدن در وهله نخست نیاز به امضای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را دارد اما در صورت حمایت دو سوم اعضای دو مجلس آمریکا از آن، بدون نیاز به امضای رئیس جمهوری هم تبدیل به قانون خواهد شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =