احداث کتابخانه مرکزی در شهر کرج ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: احداث کتابخانه مرکزی در شهر کرج و دیگر شهرستان‌های استان ضرورت دارد چراکه سرانه مطالعه پایین، شایسته ایران اسلامی با قدمت و فرهنگ غنی نیست.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، فتح‌الله حقیقی در مراسم روز «کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار» که صبح سه‌شنبه در باشگاه فرهنگی میلاد برگزار شد، با اشاره به اینکه تقویت فضای فرهنگی در جامعه امری الزامی و حیاتی است، اظهار کرد: خواندن کتاب در جامعه کنونی بیش از شنیدن باید در اولویت قرار داشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در ادامه همچنین با تأکید بر اینکه بایستی به نشر و رویدادهای فرهنگی توجه ویژه‌ای شود، افزود: مطالعه باید زیربنای پژوهش‌های علمی در جامعه باشد چراکه توسعه همه‌جانبه کشور با توجه به مقوله کتاب و مطالعه محقق می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نزدیک کردن انسان‌ها به یکدیگر ازجمله مهم‌ترین محاسنی است که کتاب به ارمغان می‌آورد، باید صاحب‌خرد، اندیشه و عقلانیت بود که این امر بامطالعه کتاب و انس با کتاب‌خوانی میسر می‌شود.
حقیقی با اشاره به اینکه امروز در جامعه وظیفه بزرگی را در بخش کتاب و کتاب‌خوانی بر عهده‌داریم، گفت: همواره به این مهم تأکید می‌شود که بایستی فرهنگ و اخلاق در جامعه نهادینه شود، بدون شک تحقق این مقوله مهم با تکیه‌بر فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه امکان‌پذیر خواهد شد.
سرانه مطالعه کتاب در کشورهای پیشرفته ۵ ساعت است
وی با اشاره به اینکه امروزه ۸۰ درصد جمعیت جهان را کشورهای درحال‌توسعه تشکیل می‌دهد، این در حالی است که تنها ۳۰ درصد تولید کتاب جهان در این کشورها صورت می‌گیرد، گفت: سرانه مطالعه کتاب در کشورهای درحال‌توسعه ۷ دقیقه و در کشورهای پیشرفته ۵ ساعت برآورد شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز بابیان اینکه متأسفانه سرانه مطالعه کتاب در کشور ایران بسیار ضعیف است، اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود زنگ کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس استان و کشور نواخته شود.
وی با اعلام اینکه باید اهدای کتاب در مراسم‌های مختلف برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی مدنظر همگان قرار گیرد، افزود: احداث کتابخانه مرکزی در شهر کرج و دیگر مراکز شهرستان‌های استان الزامی است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =