هشتمین کنفرانس و نمایشگاه تجارت کشورهای اسلامی صبح امروز در مرکز تجارت جهانی کشور مالزی در کوآلالامپور آغاز به کار کرد، در این مراسم که با حضور مدیر مرکز توسعه تجارت اسلامی کشور مالزی برگزار گردید، محمدرضا دیانی مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب از ایران به عنوان یکی از هشت چهره نخبه اقتصادی جهان اسلام معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این مراسم که با حضور مدیر مرکز توسعه تجارت اسلامی کشور مالزی برگزار گردید، محمدرضا دیانی مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب از ایران به عنوان یکی از هشت چهره نخبه اقتصادی جهان اسلام معرفی شد.

وی در حاشیه این کنفرانس در گفت وگوی کوتاهی با خبرنگار ما پیرامون اهمیت و نقش چنین جوایزی در فعالیت و تعامل کشورهای اسلامی گفت: حضور ایران در این رویدادها راهگشای مسیرهایی است که نگاه محدود داخلی ما در ایران، آن ها را بسته و قفل می بیند.

محمدرضا دیانی که مردم ایران مجموعه او را با برند اسنوا می شناسند، ادامه داد: اگر اقتصاد بر مبنای نخبگان بخش خصوصی در ایران حکمفرما شود، برند ایران در جهان اسلام بی نظیر خواهد شد.

وی تاکید کرد: از آن جا که در حال حاضر فضای سیاسی بین برخی کشورهای اسلامی دچار تنش است، این قبیل رویدادها بستر خوبی را برای حضور اقتصاد ایران در بازار کشورهای مختلف ایجاد می کند.

وی عامل پیشرفت هلدینگ انتخاب و مدیریت این مجموعه را جهاد اقتصادی، خطرپذیری و تنوع بخشی به فعالیت های کاری مجموعه عنوان کرد.

دکتر اسماعیل موسی بنک از زیمبابوه، داتو حاجی برکت بن ابوبکر از مالزی، دکتر محمد یونس از بنگلادش، داتو سری نیتین گوینگا از مالزی، داتو سری غزالی بن داتو محمد از مالزی، کمال نصر الدین مصطفی از مالزی و سید صالح الکیومی از عمان دیگر چهره های نخبه اقتصادی جهان اسلام در این کنفرانس بودند.

محمد راجا طلیب مدیـر عامل مرکز تجارت بین الملل سـازمان همکاری اسـلامی و رییس هشتمین کنفرانس و نمایشگاه تجارت کشورهای اسلامی نیز در مراسم افتتاحیه این رویداد گفت: خوشحالیم که کشور مالزی بار دیگر میزبان نمایندگان کشورهای اسلامی است و این کشورها با هدف توسعه روابط و ارتقای مهارت ها و توانمندی های خود و با ملیت های مختلف گرد هم جمع شده اند تا ارتباطات تجاری خود را گسترش دهند.

وی ادامه داد: کنفرانس و نمایشگاه تجارت کشورهای اسلامی یک رویداد به نام و تاثیرگذار و یکی از مهم ترین رویدادهایی است که صنعتگران، سیاست گذاران، کارآفرینان، سرمایه گذاران و پژوهشگران را از بخش های مختلف دنیا زیر یک سقف گرد هم آورده تا فرصت ها و منافع موجود میان آن ها را به اشتراک بگذارد.

وی تصریح کرد: اقتصاد جهانی در سال های اخیر دچار مشکلات و نوسان هایی شده که شاید جهان اسلام بیشترین تاثیر را از این نوسان ها پذیرفته است. چالش های ژ‌ئوپلتیک، ساختارهای اقتصادی وابسته به مسایل مذهبی، اقتصاد حلال، توسعه منابع انسانی و آموزش از جمله این چالش ها بوده است. از این رو این رویداد یک الگوی تجاری را برای کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی ارایه کرده و کشورها را به تجارت و تعاملات بین المللی، یافتن فرصت های جدید و فعالیت بیشتر تشویق می کند.

وی افزود: کنفرانس های جانبی، جایزه نخبگان جهان اسلام، گردهمایی تجارت و اقتصاد آسیا و آفریقا، کنفرانس آموزش عالی کشورهای اسلامی، کنفرانس زیرساخت و سرمایه گذاری کشورهای اسلامی و کنفرانس زنان جهان اسلام از جمله بخش های رویداد امسال است که تحقق به این اهداف کمک می کند.

وی اضافه کرد: در این دوره اهمیت و توجه زیادی را به بخش تجارت و سرمایه گذاری در حوزه کشورهای آفریقایی معطوف داشتیم که یکی از وجه تمایزهای رویداد امسال خواهد بود.

رییس هشتمین کنفرانس و نمایشگاه تجارت کشورهای اسلامی اعلام کرد: این کنفرانس در خصوص الگوها و شیوه هایی بحث و تبادل نظر می کند که قرار است به زیرساخت های قوی و منابع کشورهای اسلامی برای پیشرفت و توسعه تبدیل شود و با توجه به نقش زنان در این مسیر امسال جایزه زنان کارآفرین جهان اسلام را نیز پیش بینی کردیم تا زنان موفق و برجسته کشورهای اسلامی را نیز معرفی و تشویق کنیم.

همچنین مدیر مرکز تجارت اسلامی کشور مالزی در این مراسم گفت: آن چه برای مرکز تجارت کشورهای اسلامی اهمیت دارد، ارتباط موثر اقتصادی کشورهای اسلامی با یکدیگر و همچنین تقویت ارتباط با کشورهای غیر اسلامی است. بنابراین سعی داریم از این فرصت برای رشد و توسعه و بهبود شرایط استفاده کنیم.

حسن حضینه افزود: این مرکز یک الگوی درست تجاری در اختیار کشورهای اسلامی قرار می دهد اما محدودیتی برای به کارگیری این الگو وجود ندارد.ِکما اینکه اکنون ما با کشورهای غیر اسلامی مانند کره، اسپانیا، فرانسه و ژاپن هم مذاکرات و ملاقات های خوب و زیادی ترتیب داده ایم.

وی ادامه داد: ارتباط با مردم و تجارت و اقتصاد وظیفه اصلی ما است و هر حرفه و تخصص و صنعتی در این میان نقش خواهد داشت بنابراین دیدگاه های سیاسی را کنار می گذاریم.

وی تمرکز بر بازار آفریقا را رویکرد جدید مرکز تجارت کشورهای اسلامی عنوان کرد و افزود: مشکلاتی از قبیل حمل و نقل برای ورود به این بازار وجود دارد که با تجمیع ظرفیت کشورهای اسلامی قابل حل است و ما باید مذاکره و اتحاد بیشتری در این مسیر داشته باشیم.

همچنین مجید کرباسچی، دبیرکل مرکز تجارت بین الملل سازمان همکاری های اسلامی در ایران، عمان، ترکیه، عراق و امارات متحده عربی در حاشیه این کنفرانس اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده از سوی دبیرخانه این مرکز در ایران، در روز نخست این رویداد ۵ سخنران ایرانی در میان سخنرانان اصلی رویدادهای جانبی حضور داشتند که سطح و نقش حضور ایران در این رویداد را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در روزهای آتی نیز هیات ۳۵ نفره ایرانی از بخش های مختلف به ویژه بخش دانشگاهی با حضور نمایندگانی از دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه خوارزمی و جهاد دانشگاهی در بخش های مختلف این رویداد حضور خواهند داشت.همچنین در بخش نمایشگاه، ۳۰۰ مترمربع از فضای نمایشگاه شامل ۱۶ غرفه به شرکت های ایرانی و پاویون ایران اختصاص دارد. 

کرباسچی با اشاره به حضور یک ایرانی در میان فهرست دریافت کنندگان جایزه نخبه جهان اسلام برای چندمین سال پیاپی اظهار داشت: خرسندیم که بار دیگر شاهد درخشش یکی از کارآفرینان برجسته ایرانی در جمع نخبگان جهان اسلام بودیم و توانمندی های کشور عزیزمان را در ابعاد مختلف این رویداد معرفی می کنیم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =