ایران نوشت:چندی پیش مردی با مراجعه به دادسرای خارک از داستان عجیب گرفتار شدن در دام فریبکاری مرد جوان پرده برداشت.


مرد بازنشسته در شعبه چهارم دادسرای خارک به بازپرس گفت: به خاطر بیماری قلبی‌ام به مطب دکترم در میدان آرژانتین رفتم و پس از معاینات پزشکی به سمت خانه در حرکت بودم که متوجه مرد جوانی شدم که در چند قدمی‌ام درباره مسائل اقتصادی و مشکلات جامعه با تلفن حرف می‌زد و پس از پایان حرف‌هایش رو به من کرد و درباره شرایط بد اقتصاد کشور حرف زد که من در برابر حرف‌هایش سکوت کردم.

وی افزود: مرد جوان به سمتم نزدیک شد و از دوران قبل از انقلاب و امروز حرف زد که من برای پایان دادن حرف‌هایش ادعاهایش را پذیرفتم و گفتم که مردم با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و... . که ناگهان دستم را محکم گرفت و ادعا کرد مأمور ویژه است. شوکه شده بودم و از او می‌خواستم که دستم را رها کند اما مرد جوان گفت که وی مأمور است تا با مخالفان کشور برخورد کند و در حالی که مرا به سمت خیابان می‌کشاند تا سوار بر تاکسی کند می‌گفت وقتی زندان رفتی و دادگاهی شدی متوجه رفتارت می‌شوی. ترسیده بودم و قصد داشتم خودم را از دستش رها کنم و می‌گفتم هیچ مدرکی برای اثبات حرف‌هایت نداری که وی ادعا کرد حرف‌هایم را ضبط کرده است. دیگر هیچ راهی برای نجات خودم نداشتم و فقط از او می‌خواستم که ابتدا به خانه‌ام بروم تا به خاطر بیماری قلبی‌ام قرص هایم را بردارم که اجازه آن را نمی‌داد اما پس از اصرارها و التماس هایم برای کمک کردنم از وی پیشنهاد دادم تا سند خانه‌ام را در اختیارش می‌گذارم و قول می‌دهم خودم را به پلیس معرفی کنم.

مرد فریب‌خورده که هنوز باور نداشت سرش کلاه رفته ادامه داد: مرد فریبکار وقتی متوجه شد من برای رهایی‌ام حاضر به امانت دادن سند خانه‌ام هستم ادعا کرد که ساعات پایانی اداره‌اش است و نمی‌تواند سند خانه را بگیرد به همین خاطر پیشنهاد داد می‌توانم با در اختیار گذاشتن پول نقد، طلا یا جواهرات تا روز دادگاه آزاد باشم.

وی ادامه داد: حرف‌هایش را باور کرده بودم به همین خاطر از 15 میلیون تومان پول در حساب بانکی‌ام حرف زدم که مرد فریبکار با وجود اینکه دستانم را محکم گرفته بود مرا به داخل بانک کشاند و فرم بانکی را پر کردم اما مسئول بانک ادعا کرد که فقط 5 میلیون تومان را می‌توانم برداشت کنم ولی مرد فریبکار شروع به چرب زبانی کرد که در این مرحله مسئول بانک پیشنهاد داد تا برای گرفتن بقیه پول به بانک مرکزی که در خیابان کناری بود برویم. 5 میلیون را گرفتیم و از بانک بیرون آمدیم و سوار بر تاکسی به شعبه مرکزی بانک رفتم که آنجا نیز عنوان کرد فقط می‌تواند 5 میلیون تومان را بپردازد که این بار مرد جوان با چرب زبانی توانست مسئول بانک را راضی کند تا همه 10 میلیون تومان را به صورت نقد پرداخت کند و این در حالی بود که من اصرار داشتم چک رمزدار بگیرم که او می‌گفت چک رمزدار برای آنها قابل قبول نیست و من که مجبور بودم 15 میلیون تومان را به صورت نقدی در اختیار او قرار دادم.

این مرد گفت: پس از پرداخت پول وقتی دستانم رها شد از مردفریبکار خواستم تا رسید پول را بدهد که او نیز اظهار کرد باید برای رسید گرفتن به قرارگاهشان برویم ولی در ادامه گفت اگر به آنجا برویم بعید می‌دانم رئیسم تو را رها کند که من بی‌خیال شدم و فقط شماره‌ام را به او دادم تا به من برای برگشتن پول‌ها و رفتن به قرارگاهشان قرار بگذاریم. با سرعت به خانه برگشتم و هر چه منتظر ماندم تا مرد مأمورنما با من تماس بگیرد بی‌فایده بود تا اینکه ماجرا را برای همسرم تعریف کردم متوجه فریب خوردنم شدم و به همین خاطر برای دستگیری‌اش به دادسرا آمدم.
بازپرس هادی پس از شنیدن ماجرای فریبکاری 15 میلیون تومانی دستور داد تا تیمی از مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری عامل این کلاهبرداری وارد عمل شوند.
کارآگاهان در گام نخست تحقیقات به بانک‌هایی که مرد فریبکار و طعمه‌اش رفته بودند سرکشی کردند و پس از بررسی فیلم‌های دوربین مداربسته بانک تصویر متهم فراری را به دست آوردند.
بنا بر این گزارش، مأموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با توجه به تصاویر متهم تحقیقات ویژه را برای دستگیری این مرد مأمورنما کلید زده‌اند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    14 1
    ادم اينقد ساده لوح اونم تو تهران خدايا با كيا شديم هشتاد مليون؟