جماران نوشت: بیستمین سالگرد انتشار هفته‌نامه شهدای موتلفه اسلامی «شما» ارگان حزب موتلفه اسلامی در نشستی با حضور جمعی از مدیران مسئول رسانه‌ها و دبیرکل، قائم مقام و رییس شورای مرکزی این حزب ظهر امروز -شنبه- گرامی داشته شد.

محمدنبی حبیبی در مراسم بیستمین سال انتشار هفته نامه شما با تأکید بر اینکه حزب باید برای اداره کلیه شئون جامعه برنامه داشته باشد، گفت: برای هر شأنی که حزب می گوید برنامه دارد، باید کار کارشناسی انجام شود.
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به «بانک اطلاعات مدیران» که پیش‌تر از آن صحبت کرده بود، تصریح کرد: بانک اطلاعاتی ما بدون تنگ نظری و انحصارطلبی به دنبال نیروهای درخور است و سعی کردیم از داخل و خارج مؤتلفه مدیرانی که به درد کارهای مختلف کشور می خورند را پیدا کنیم. چون یک حزب اگر پیروز هم شود به تنهایی نمی تواند کشور را اداره کند چون بنابر این است که شایستگان مسئولیت بگیرند ولی طبیعی است که باید همفکر ما باشد.
وی با بیان اینکه یک ایراد کلی به رقابت های انتخاباتی وارد است، افزود: الآن برنامه ها و مدیران رقابت نمی کنند و سخنرانی ها رقابت می کنند و متأسفانه در رفتارهای پوپولیستی حرف هایی می زنند که مورد باور مردم قرار می گیرد. ما متقدیم احزاب می توانند رقابت ها را به برنامه ای تبدیل کنند.

سید مصطفی میرسلیم نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت اخلاق حرفه ای در کار مطبوعاتی گفت: در صحنه اطلاع رسانی گاهی نان خود را در این می بینیم که نصف حق را بگوییم و یا بخشی از حقیقت را بزرگ و بخش دیگر را کوچک کنیم. بعضی ها اصلا دنبال گفتن حق نیستند و هرچه خودشان می خواهند می گویند که بعضا با حق در تضاد است.
وی تأکید کرد: ما گرفتار یک فضای بیمار آگاهی رسانی در جامعه هستیم. نشریات غیر از آگاهی رسانی صادقانه باید بتوانند تحلیل مسئولانه نیز ارائه دهند و در این کار مسئولیت خود را فراموش نکنند و اگر متوجه شدند در تحلیلشان اشتباه کرده اند خجالت نکشند که بگویند. نمی خواهم بگویم از تحلیل مسئولانه محرومیم ولی موارد متعدد پیدا می شود که تحلیل کاسب کارانه است و نه مسئولانه.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نبود نقد سازنده منجر به رشد خود کامگی می شود، افزود: یک چیزی در کشور باب شده که من به آن «آمار درمانی» می گویم. اطلاعات در این کشور مقدس است و قانون دسترسی آزاد به اطلاعات برای اصلاح این امر بود. چرا اطلاعات و آمار ابزار تحمیق قرار می گیرد؟

اسدالله بادامچیان نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: نشریه و حزب کهن می شود ولی مهم این است که کهنه نشود. رهبر معظم انقلاب همه حتی مخالفین را به شرکت در انتخابات دعوت کردند در حالی که هیچ جای دنیا سیاسیون نمی گویند اگر من را قبول نداری می توانی رأی بدهی؛ این مبنای مردم سالاری دینی است.
قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: ما گفت و گوی ملی، همفکری ملی، مدارای ملی و همه اینها را قبول داریم. گفت و گوی ملی نیاز به یک تحول دارد که بر اساس کار یکپارچه صورت می گیرد.
وی در مورد احتمال انصراف کاندیدای حزب مؤتلفه اسلامی از حضور در انتخابات ریاست جمهوری نیز بیان کرد: یک حزب نیم قرنی بی حساب و کتاب به میدان نمی آید. تا بعد از مناظره حضور داریم و پس از آن نگاه می کنیم و اگر کاندیدای اصلح تر بود نمی گوییم ما حزبی با نیم قرن سابقه هستیم؛ با توجه به شاخص ها چانه می زنیم که البته امیدواریم کاندیدای ما مورد نظر اتحاد اصولگرایان قرار گیرد.
29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    0 0
    اصلا کسی میداند اینها وجود خارجی دارند