نسیم آنلاین نوشت:

رئیسی در برنامه دیروز امروز فردا گفت: دشمنان نظام قضیه اسیدپاشی در اصفهان را به مسئله امر به معروف گره زده‌اند، حال آنکه امر به معروف یک اصل قانونی است. اسیدپاشی قطعا از یک جنایتکار قانون شکن سر می‌زند.

حجت اسلام و المسلمین رئیسی، دادستان کل کشور طی ارتباطی تلفنی به برنامه دیروز امروز فردا که پنجشنبه شب از شبکه سه سیما پخش شد با بیان اینکه از همان ابتدای وقوع اسید پاشی در اصفهان ستادی دراین شهر با مدیریت دادستان آن و همکاری همه مسئولین امنیتی - انتظامی و مسئولین استانداری تشکیل شده، عنوان کرد: گزارشات موضوع به صورت چندین بار در روز دریافت و رصد شده است وهمکاران ما کسانی که در مظان اتهام قرار گرفته اند را مورد تحقیق و بازجوئی قرار داده اند و بازجوئی ها، تحقیقات و شناسائی ها همچنان ادامه دارد.

او ضمن مهم دانستن جدیت دستگاه قضائی و قوای سه گانه کشور در بررسی بحث اسید پاشی اصفهان نیز گفت: اراده همه مسئولان برخورد با این جنایت است واراده جدی بر محاکمه عبرت آموز برای کسانی است که دست به چنین جنایتی زده اند.

دادستان کل کشور همچنین با اشاره به سوء استفاده ضد انقلاب و دشمنان نظام که همیشه از فضاهای ایجاد شده به دنبال ضربه به نظام جمهوری اسلامی است، گفت: متاسفانه آنها این قضیه را به مسئله امر به معروف و از منکر گره زده اند و حال آنکه امر به معروف یک اصل قانونی است که ریشه در مبانی انقلابی و دینی ما دارد و همواره یک اصل ضمانتی برای اجرای قانون است چرا که ما معتقدیم احساس مسئولیت در مردم امر بسیار پسندیده ای است.

رئیسی در مورد گمانه زنی های مطرح شده مبنی بر زنجیره ای بودن و یا تشکیلاتی بودن اسیدپاشی اصفهان نیز، گفت: آنچه مسلم است یک نیروی حزب الهی ارزشمدار چنین عملی را مرتکب نمی شود و قطعا چنین عملی از یک جنایتکار قانون شکن سر می زند.

او در ادامه با اشاره به اینکه همینکه این قضیه منشاء بگومگوهائی در سطح رسانه ها شده است و بعد هم ضد انقلاب به سرعت سوار این موج شده است، یادآور شد: باید از غفلت برخی ها در داخل نیز گله مند شد که چطور مراقب این قضیه نبودند .

دادستان کل کشور همچنین به یک سری از تیترهای مطرح شده از سوی برخی رسانه های داخلی نیز در بحث اسیدپاشی اشاره کرد و گفت:این تیترها اصلا متناسب به نیروی با بصیرت نبوده است و چرا برخی متوجه نیستند که این امر موج افرینی انجام شده از سوی دشمن بوده است.

او درخاتمه با بیان اینکه در این قضیه تا پیگیری ها به یک مرحله جدی نرسد پیش داوری ها زود هنگام است، گفت: آنچه قطعی و مسلم است این است که این حرکت حتما یک جنایت است و دوم اینکه حتما دشمن در این قضیه دست دارد اما اینکه انگیزه های این قضیه چیست و با چه پیشینه ای انجام شده و چه ارتباطاتی در این قضیه وجود دارد را باید تا روشن قطعی قضیه باید صبر کرد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383133

برچسب‌ها