کارشناس ارشد علوم تغذیه با بیان اینکه تغذیه صحیح نقش موثری در سلامت افراد دارد، گفت: سن ابتلا به بیماری ها در کشور ما افزایش یافته که تغذیه نامناسب نیز در این امر دخیل است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، سارا  شهبازی امروز از کرمانشاه، اظهار داشت: براساس میانگین آمارهای جهانی ۴۶ درصد ابتلا به بیماری ها با عادات غذایی نامناسب در ارتباط است که زمینه ابتلا فرد به بیماری های قلبی- عروقی، چربی کبد ، نقرس و..... را فراهم می کند.


کارشناس ارشد علوم تغذیه ما باید به روغن مصرفی خود در پخت غذاها توجه کنیم، افزود: استفاده از روغن های نامناسب باعث رسوب در قلب و عروق شده و ابتلا به سکته ی قلبی را در افراد افزایش داده و از روغنی استفاده شود که اشباع شده و دارای اسید چرب ترانس پایین است .


شهبازی در ادامه گفت: در کنار مصرف کم چربی ها باید مصرف قند،شکر، نمک نیز محدود شود که استفاده محدود از آن ها در اصلاح الگوی مصرف غذایی مورد ضروری و اگر سر سفره نباشد بهتر است.


او تشریح کرد: نوشابه ها از عواملی هستند که خطر ابتلابه دیابت را در افراد تشدید می کند چرا که اکثر مردم از ابتلا به این بیماری اطلاع ندارند که با انجام آزمایش قند خون قبل از ناشتا می توان از میزان قند خون را اندازه گرفت و از ابتلابه این بیماری در مراحل اولیه پیشگیری کرد.

شهبازی چاقی را برهم زننده ی تعادل انرژی دانست و گفت: اکثر افراد چاق مبتلا به بیماری می شوند که باید به حجم غذای مصرفی در وعده های مختلف توجه کنند که با انجام فعالیت های بدنی و کاهش وزن درسلامتی و کاهش کلسترول ، قند و... موثر است.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری در بین زنان بیشتر از مردان است، متذکر شد: شیوع ابتلا به بیماری قلبی در سراسر جهان بیشتر از سن ۵۵ سالگی بوده در حالی که شیوع آن در ایران کم تر از سن چهل سالگی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =