آزمایش هکری علیه تاسیسات هسته‌ای برلینگتون در کانزاس

هکرها دست به آزمایش موسوم به Penetration testing علیه تاسیسات هسته‌ای «ولف کریک» در کانزاس آمریکا زده‌اند.

 

به گزارش خبرآنلاین، گزارش جدید وزارت امنیت داخله آمریکا و اف بی آی نشان می‌دهد از ماه می بدین سو تاسیسات هسته‌ای و برخی کارخانه‌های آمریکا مورد حمله هکرها  به صورت penetration test قرار گرفته است که مهم‌ترین آن تلاش ناموفق علیه تاسیسات هسته ای در برلینگتون کانزاس بوده است.

ظاهرا سیستمهای رایانه‌ای کمپانی Wolf Creek Nuclear Operating Corporation، مسوول عملیات تولید سوخت در تاسیسات هسته‌ای نزدیک برلینگتون هدف اصلی هکرها بوده است و مقامات سطح دوم هشدار را پس از این حادثه تعریف کرده‌اند.

بحث در مورد سرقت اطلاعات حساس صنعتی از سایر کمپانی‌های مورد نظر هکرها منتشر نشده است اما تست هکری روی سیستم‌های عملیات کمپانی‌های قربانی انجام گرفته است.

ممکن است به گفته کارشناسان هکرها برای حملات آینده، نقشه‌ها و اطلاعات حساس را به دست آورده باشند اما مقامات حکومتی از تایید این موضوع خودداری کرده‌اند.

«جان کلی» سخنگوی سازمان انرژی هسته‌ای آمریکا و مسوول 99 درصد انرژی تولیدی از کارخانه‌های هسته‌ای در این کشور می گوید هیچ هشدار حمله سایبری گزارش نشده و امنیت عمومی به خطر نیفتاده است.

نوشتن رزومه‌های پیچیده کاری روی مایکروسافت ورد و ارسال برای مهندسان ارشد تاسیسات و بازشدن فایل و آلوده کردن سیستم قربانی یکی از کارهایی است که این هکرها انجام داده‌اند اما هویت هکرها معلوم نشده، چراکه ابزار پیچیده و پیشرفته نرم افزاری داشته‌اند که ردیابی آنها را سخت کرده است.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =