ایسنا نوشت: در جریان درگیری‌های شب گذشته در مناطق مختلف قدس اشغالی که نظامیان صهیونیست اقدام به سرکوب نمازگزاران فلسطینی در باب الاسباط یکی از دروازه‌های مسجد الاقصی کردند، ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.

 در اثر حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در منطقه باب الاسباط پس از اقامه نماز عشاء توسط آنها با باتوم، گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی، بیش از ۷۰ فلسطینی زخمی شدند که در میان آنها شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی هم دیده می‌شود.

پسر شیخ صبری در این باره گفت: پدرم از ناحیه سر دچار خونریزی شده بود. او در اثر حمله نیروهای اسرائیلی با باتوم و گلوله‌های پلاستیکی زخمی و بعد از مداوا از بیمارستان مرخص شد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برای اطمینان از سلامتی شیح صبری با وی تماس گرفت.

هنیه تاکید کرد: تلاش فلسطینی‌ها در قدس تلاش و برنامه همه ماست. ما از پایداری ساکنان قدس در رویارویی با تدابیر اشغالگران علیه مسجد الاقصی تشکر و قدردانی می‌کنیم.

سازمان هلال احمر فلسطین از انتقال ۱۴ تن از مجروحان به بیمارستان "مقاصد" قدس اشغالی به خاطر وخامت حالشان خبر داد و اعلام کرد که ده‌ها مجروح دیگر هم به صورت سرپایی مداوا شدند.

منابع رسانه‌ای گزارش دادند که نزدیک به ۳۰۰۰ نمازگزار فلسطینی نماز عشاء را مقابل باب الاسباط اقامه کردند که این اقدام با حمله نظامیان صهیونیست و زخمی شدن ده‌ها نفر از آنها همراه شد و حال یکی از جوانان مجروح به شدت وخیم است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، نظامیان ارتش صهیونیستی همچنین تعدادی از جوانان فلسطینی را بازداشت و از ورودی های مسجد الاقصی بیرون کردند. این جوانان سعی در مقابله با حملات عناصر صهیونیستی به زنان متحصن در داخل مسجد الاقصی داشتند.

این در حالی است که سازمان ملل خواستار حفظ وضعیت کنونی در شهر قدس اشغالی شد.

فرحان حق، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در اظهارات خود در مقر سازمان ملل درباره اقدامات جدید اسرائیل گفت: باید وضعیت کنونی قدس حفظ شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =