ژنرال جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت: روسیه دیگر به تنهایی بزرگترین تهدید برای امریکا نیست، کره شمالی چالش شماره یک است و ایران و چین هم امریکا را تهدید می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از آر تی، ژنرال جوزف دانفورد رییس ستاد مشترک ارتش امریکا گفت:"روسیه به تنهایی نمی‌تواند برای امنیت ملی آمریکا یک تهدید باشد. کره شمالی،‌ ایران و چین هم لیستی از چالش‌ها هستند."

جوزف دانفورد پیشتر روسیه را به عنوان بزرگترین تهدید برای امنیت ملی امریکا معرفی کرده بود و گفته بود رفتار روسیه هشدار آمیز است.

با این حال دو سال بعد این ژنرال امریکایی تجزیه و تحلیل خود را از روسیه به عنوان بزرگترین تهدید طور دیگری بیان می‌کند و می‌گوید بازیگران دیگری وجود دارند که امنیت ملی امریکا را تهدید می‌کنند. در حال حاضر کره شمالی "چالش شماره یک" امریکا را تشکیل می‌دهد.

دانفورد می‌گوید " من در آن زمان از دیدگاه یک فرد دولتی گفتم که روسیه بزرگترین تهدید است آن هم بخاطر ظرفیت هسته‌ای و توانایی‌های سایبری این کشور."

"من فقط میخواهم این را اضافه کنم که اگر من گفته‌ام که روسیه بزرگترین تهدید است، این یکی از تهدیدهایی است که ما با آن مواجه هستیم چون روسیه بیشترین توانایی نظامی را دارد."

در عین حال دانفورد می‌گوید واشنگتن هر روزه با تهدید ایران هم مواجه است هر چند کره شمالی در حال حاضر بزرگترین چالش این کشور محسوب می‌شود.

"جنگ با افراط‌گرایی توام با خشونت به همراه برخی چالش‌های امنیتی در اقیانوس آرام با حضور بیشتر چین، لیست تهدیدهای امنیتی امریکا را بلندتر می‌کنند.

52312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =