ایسنا نوشت: رضا عبدی، هنرمند پیشکسوت رادیو و برنامه‌ به‌یادماندنی «جمعه ایرانی» که با نقش «آمیزعبدالطمع» برای بسیاری از علاقه‌مندان به رادیو شناخته‌شده است، به‌دلیل کهولت سن و کسالت، در بیمارستان بستری بود و به‌تازگی به خانه منتقل شده است.

همسر رضا عبدی هنرمند پیشکسوت رادیو، درباره وضعیت جسمی رضا عبدی توضیح داد: «او به‌دلیل این‌که حال عمومی‌شان خوب نبود، به مدت یک هفته در بیمارستان بستری بود و به‌تازگی در خانه استراحت می‌کند. با این وجود، حال عمومی‌شان خوب نیست.»

او ادامه داد: «رضا عبدی آرزوهایی برای برنامه‌ «جمعه ایرانی» داشت، از جمله این‌که به رادیو برگردد. مردم این برنامه را دوست داشتند. دعا کنیم شاید روزی به رادیو برگردد.»

عبدی پیش‌تر درباره‌ی این‌که این روزها مشغول چه کاری است؟ گفته بود: «دیگر پیر شده‌ام و این روزها دوران سالمندی را می‌گذرانم و در خانه هستم. فعالیتی در رادیو ندارم، اما با آقای توکل، سردبیر «جمعه ایرانی»، در برنامه «شاد شو» همکاری دارم، چون کسالت دارم تا آنجا که بتوانم با او همکاری می‌کنم.»

بازیگر شخصیت به‌یادماندنی «آمیز عبدالمطمع» در برنامه «جمعه ایرانی» همچنین برای این برنامه ابراز دلتنگی کرده و اظهار کرده بود: «مخاطبان، «جمعه ایرانی» را دوست داشتند، چراکه سال‌ها از رادیو پخش می‌شد، شاید در رادیو تغییراتی ایجاد کنند که این برنامه دوباره فعالیت خود را ادامه دهد.»

این هنرمند پیشکسوت از جمله‌ی اهالی رادیو است که بیش از نیم قرن سابقه فعالیت در عرصه تئاتر، تلویزیون و رادیو را دارد. شنوندگان رادیو بویژه طرفداران برنامه «جمعه ایرانی» صدای او را در قالب کاراکتر «آمیز عبدالطمع» سابق در «صبح جمعه با شما» و «عبدل بیزینس» در «جمعه ایرانی» امروز می‌شناسند.

عوامل جمعه ایرانی پیش از این در دوران فعالیت‌شان در رادیو ایران، مستندی درباره رضا عبدی تولید کردند. در این مستند رضا عبدی به‌عنوان پدر «جمعه ایرانی» معرفی شد.

رضا عبدی در این مستند گفت که در یکی از محله‌های قدیمی تهران به نام چهارراه سرچشمه به دنیا آمده است. بخش‌هایی از این مستند به دوران کودکی رضا عبدی، دوران تحصیل در مقطع ابتدایی و آن زمانی که انشای خود را پای تخته با کاغذ سفید می‌خواند، اختصاص داشت.

 

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =