ایرنا نوشت: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید درس ادب سیاسی به ترامپ بدهیم، گفت: کشورهای معدودی در دنیا توان ساختن و پرتاب ماهواره را دارند که اقدام ایران برای پرتاب ماهواره امری راهبردی بود.

علاءالدین بروجردی روز جمعه در حاشیه بازدید از مرز رازی و ایستگاه راه آهن رازی در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه فوق العاده‌ای که در کمیسیون امنیت ملی در قبال اقدامات آمریکا برگزار می شود، این مطلب را بیان کرد.

وی اظهار داشت: باید درس ادب سیاسی به ترامپ بدهیم تا بداند پس از امضای توافقنامه بین المللی در دولت قبلی آمریکا و تثبیت این توافقنامه در شورای امنیت سازمان ملل، آمریکایی ها حق ندارند چنین رفتاری را انجام دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: معترض اقدامات آمریکا که در وادی نقض برجام حرکت می کند، فقط ایران نیست بلکه 5 کشور دیگر نیز که در برجام حضور دارند به اقدامات آمریکا معترض هستند، فکر نمی کنم آمریکا راه به جایی ببرد ولی پاسخ محکمی را از نمایندگان ایران دریافت می کند.

بروجردی در خصوص پرتاب موشک اخیر ایران گفت: به لحاظ راهبردی متعهد هستیم که در کج راهه ساخت بمب اتم حرکت نکنیم و به کشورهایی که برخلاف معاهده NPT سازنده بمب اتم هستند، معترض هستیم و آمریکایی ها متهم ردیف اول هستند زیرا در جهت تخریب دنیا حرکت می کنند.

وی گفت: تنها راه بازدارندگی دفاعی برای کشور با توجه به تجربه تلخ 8 سال جنگ تحمیلی، موشک است و حتما این سیاست را با همه امکانات پیش می بریم و مجلس نیز یکپارچه از نیروهای نظامی به ویژه هوافضای سپاه و وزارت دفاع حمایت می کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با راهبردی خواندن پرتاب ماهواره گفت: کشورهای معدودی در دنیا توان ساخت ماهواره و پرتاب ماهواره را دارند و این اولین ماهواره ایران نبود و روز به روز توانایی های بیشتری را به لحاظ طول پرتاب و امکانات ماهواره ای به دست می آوریم.

وی همچنین پیرامون وضعیت مرز رازی اظهار داشت: سیاست کشور این است که از اتکا به درآمد نفت فاصله بگیریم ولی اکنون کاستی های فراوانی وجود دارد، برای قرار گرفتن بر روی ریل اقتصاد مقاومتی نیازمند برداشت گام های بلند و اساسی هستیم.
بروجردی با اشاره به وضعیت مرز رازی افزود: آن چیزی که از مرز رازی مشاهده کردیم به هیچ وجه در شأن ملی کشور نیست و نیازمند انجام اقدامات جدی است.

وی با بیان اینکه از اقداماتی که دولت انجام داده تشکر می کنیم، متذکر شد: وزیر در پایانه رازی کلنگ زنی کرده که امیدواریم هرچه سریع تر به نتیجه برسد و شأن مردمی که در این مسیر تردد می کنند با ساخت این پایانه حفظ شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: نباید وضع به این گونه باشد که در روز چند هزار نفر از مردم کشور به وان ترکیه برای یک شب اقامت و خرید سفر کنند و پس از آن سریع برگردند، به لحاظ تولیدات داخلی باید به گونه ای اقدام کنیم تا مردم برای خرید محصولات ارزان اینگونه سفر نکنند، البته تجارت با سایر کشورها امری طبیعی است و باید به دنبال صادرات و واردات متوازن باشیم.

ایران مجوز پرتاب هرگونه موشک سفینه ‌بر  را در سند برجام دارد

همچنین نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: جمهوری اسلامی نباید وارد بازی آمریکایی‌ها شده و جلوتر از آنها اقدام به پاره کردن برجام کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در واکنش به ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر نقض روح برجام ازسوی ایران با پرتاب راکت به فضا گفت: ارسال موشک سفینه بر یکی از اهداف جمهوری اسلامی بوده و اجازه آن در برجام داده شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: با توجه به روحیه هیجانی ترامپ آنها به دنبال بهانه برای نقض برجام هستند و ادعاهایی صورت می دهند تا اقدامات و رفتارهای جنون آمیز ترامپ را توجیه کنند، در غیر این صورت خود آنها نیز واقف هستند که اقدام ایران نقض برجام نیست.

وی افزود: با ادعاهای آمریکایی ها مسئولان جمهوری اسلامی نباید عصبانی شده و وارد بازی آنها شوند چرا که تمام اقدامات ما در راستای صلح طلبی بوده و به دنبال سلاح هسته ای نیستیم ضمن اینکه نباید اتحادی را که علیه ایران شکل گرفته بود و توانستیم آن را بر هم بزنیم، خراب کنیم.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه از ابتدا به بهانه‌گیری های آمریکا واقف بودیم، خاطر نشان کرد: دیپلماسی جمهوری اسلامی تا کنون موفق بوده لذا باید به برجام ادامه دهیم و آنجا که آنها این توافقنامه بین المللی را پاره کردند ما اقدام به آتش زدن آن کنیم.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    2 1
    فقط مقاومت کنید. ترامپ ماندنی نیست. ترامپ بدجوری تحت فشار است.