خودمختاری کردستان عراق تلاش صهیونیسم برای تأسیس شعبه‌ اسرائیل در منطقه است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه خودمختاری کردستان عراق سبب ناامنی تمام کشورهای هم‌جوار می‌شود، گفت: خودمختاری اقلیم کردستان عراق تلاش صهیونیسم برای تأسیس شعبه‌ اسرائیل در منطقه است

به‌ گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام‌جمعه کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در جمع استادیاران طرح صالحین استان البرز، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: تأکیدات مکرر رهبری بر انقلابی‌بودن، موضع‌گیری انقلابی‌داشتن و در مصوبات مبانی انقلاب را در نظر گرفتن، نشان از محوریت اصل ولایت‌فقیه به‌عنوان یکی از مبانی ریشه‌ای انقلاب اسلامی در تمام مسائل دارد.
وی با بیان اینکه نمی‌توان انقلابی بود و از ولایت‌فقیه فاصله داشت، افزود: القائاتی چون اسلام منهای روحانیت و انقلاب اسلامی بدون ولی‌فقیه که امروز در سطوح مختلف و با ظرافت تمام، هدف تبلیغ دشمنان و عناصر داخلی آن‌هاست، وظیفه‌ شما برای آگاه‌سازی جامعه را سنگین‌تر می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، اظهار داشت: بحث ولایت‌فقیه باید به‌صورت متناوب مورد تبیین و بازخوانی قرار گیرد و بسیاری از مسائل به‌ظاهر جناحی و سیاسی که امروز در جامعه مطرح می‌شود، به‌منظور آسیب رساندن به این اصل اساسی انقلاب است.
وی با تأکید بر توسعه‌ مباحث توحیدی در جامعه، گفت: وقتی باور به توحید و به‌تبع آن معاد در روح اشخاص بنشیند، خواه‌ناخواه اخلاق و فرهنگ جامعه اصلاح می‌شود و اگر بررسی کنید ریشه‌ تمام خلاف‌هایی که وجود دارد، به‌دلیل ضعف در توحید و معادباوری فرد است.
امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریانات اخیر منطقه و تلاش‌ها برای استقلال کردستان عراق تصریح کرد: خودمختاری اقلیم کردستان عراق، تلاش صهیونیسم برای تأسیس شعبه‌ اسرائیل در منطقه است و به این منظور نیز حرکت حساب‌شده و سازمان‌دهی‌شده‌ای را طراحی کرده‌اند.
وی گفت: با توجه به جمعیت قریب به 5 میلیون نفری مناطق کردنشین در عراق و همچنین جمعیت قابل توجه اقوام کرد در ایران و همچنین نزدیک به 8 تا 10 میلیون نفر کردزبان ساکن ترکیه و قرابت قومی و هم‌زبانی این مناطق با هم، تلاش می‌شود تا به‌بهانه استقلال قومی، کشورهای منطقه را تجزیه کنند و این برنامه را از عراق آغاز کرده‌اند.
آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به برنامه رأی‌گیری استقلال کردستان عراق در سوم مهرماه، اظهار داشت: 15 حزب کرد در این منطقه فعال هستند که دو حزب مخالفت جدی با این مسئله ‌دارند ولی افرادی مانند بارزانی با حمایت 100درصدی اسرائیل، شدیداً به‌دنبال این تجزیه هستند که منطقه را به‌شدت متشنج خواهد کرد.
وی تصریح کرد: در صورت تحقق خودمختاری کردستان عراق، در پی حضور اسرائیل و گروه‌های تروریستی در این منطقه، امنیت کشورهای هم‌جوار دچار تهدید خواهد شد و وضعیت حادّی در خاورمیانه به وجود خواهد آمد.
استاد طرح صالحین استان البرز گفت: اسرائیل با استقلال کردستان به‌دنبال رسیدن به مرز رود فرات، به‌عنوان یکی از شعارها و باورهای عقیدتی صهیونیسم است و درعین‌حال در پی سلطه بر منابع غنی نفتی این منطقه و استقرار پایگاه‌های نظامی خود در منطقه و ایجاد مزاحمت برای محور مقاومت است.
وی خاطرنشان کرد: جدایی اقلیم کردستان عراق از این کشور، تبعات منفی زیادی برای همین اقلیم نیز خواهد داشت که اختلافات داخلی احزاب، درگیری با سایر اقوام ساکن در این منطقه، قطع صادرات نفت، بسته شدن مرزهای این منطقه با ایران و عراق و ترکیه، قطع درآمدهای گردشگری این منطقه در پی افزایش بحران‌های داخلی اجتماعی و همچنین افزایش بدهی‌های این منطقه به بالاتر از مبلغ 25 میلیارد دلاری کنونی، بخشی از این تبعات هستند.
وی با تأکید بر لزوم تبیین وجوه مختلف وقایع سال 88 و روشنگری درباره علل و عوامل حکم حصر گفت: حصر اصلاً به‌دلیل مسائل فتنه 88 نبود؛ فتنه هشت ماه طول کشید و در 9 دی 88 عملاً خاموش شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: باید با روشنگری، مخاطبان را با حقیقت وقایع آشنا ساخت تا مطالبی که اذهان را خراب و منحرف می‌کنند، فرصت بروز و ظهور و توسعه در جامعه پیدا نکنند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =