اجرای مرحله دوم واکسیناسیون رایگان تب برفکی گاو و گوساله در کردستان

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: دامپزشکی کردستان در نظر دارد از اول مهرماه سال‌جاری به مدت 25 روز کاری نسبت به انجام واکسیناسیون سراسری جمعیت گاو و گوساله استان در مناطق پرخطر و واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی بصورت کاملاً رایگان اقدام نماید.

مجتبی ورمقانی در گفت‌وگو با خبرآنلاین، با اشاره به طرح واکسیناسیون دام سنگین، اظهار داشت: اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان در نظر دارد از اول مهرماه سال‌جاری به مدت 25 روز کاری نسبت به انجام واکسیناسیون سراسری جمعیت گاو و گوساله استان در مناطق پرخطر و واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی بصورت کاملاً رایگان اقدام نماید.

به گفته مدیرکل دامپزشکی کردستان، در این راستا این اداره‌کل با تأمین واکسن مورد نیاز و با بکارگیری تمامی اکیپ‌های مایه‌کوبی دامپزشکی بخش دولتی استان به تعداد 22 اکیپ عملیاتی، تعداد 60 هزار رأس دام سنگین ( گاو و گوساله ) استان را زیرپوشش واکسیناسیون قرار خواهد داد.

ورمقانی عنون کرد: با توجه به اهمیت همکاری دامداران در اجرای صحیح و پوشش مناسب واکسیناسیون پیش‌بینی شده برای کنترل بروز بیماری، از تمامی دامداران درخواست می‌شود با اکیپ‌های مایه کوب دامپزشکی اعزامی، همکاری لازم را بعمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: دامداران از هر گونه خرید و جابجایی دام بدون اخذ گواهی بهداشتی حمل از دامپزشکی شهرستان خودداری نمایند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان در پایان از مردم درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه بیماری تب‌برفکی مراتب را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه یا با سامانه شبانه‌روزی 1512 این اداره‌کل اطلاع دهند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =