تزریق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه به مرغداری‌های کردستان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیمار‌ی‌های طیور اداره کل دامپزشکی استان کردستان گفت: جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری گوشتی استان کردستان در نیمه اول سال‌جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش پیدا کرده و به مرز 23 میلیون قطعه رسیده است.

محمدطاهر پارسافر در گفت‌وگو با خبرآنلاین از سنندج، اظهار کرد: جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری گوشتی استان کردستان در نیمه اول سال‌جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش پیدا کرده و به مرز 23 میلیون قطعه رسیده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیمار‌ی‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان افزود: هشدارهای لازم در خصوص تبعات ناشی از افزایش جوجه‌ریزی و تراکم، به مرغداران استان داده شده و دامپزشکی کردستان به منظور صیانت از صنعت مرغدارای استان اقدامات لازم را بعمل آورده است.

به گفته پارسافر، اجرای سیستم مراقبت فعال و غیرفعال از واحدهای مرغداری استان، نظارت بر کیفیت جوجه یکروزه تولیدی و صدور مجوز بهداشتی جوجه‌ریزی از جمله اقدامات موثر دامپزشکی کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر فاصله زمانی جوجه‌ریزی، نظارت بر توزیع واکسن و واکسیناسیون در واحدهای مرغداری، همکاری با واحدهای مرغداری در پیگیری مشکلات هفته اول پرورش از دیگر فعالیت‌های این ارگان است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان کردستان تصریح کرد: کیفیت پایین جوجه‌های یکروزه بعنوان یکی از عواقب اصلی افزایش قیمت جوجه یکروزه ناشی از افزایش جوجه‌ریزی، برگزاری جلسات کارگروه تخصصی طیور و ارائه توصیه‌های لازم به مرغداران استان بویژه در تامین جوجه یکروزه از منابع مطمئن، از اهم اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی کردستان در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های طیور در سطح استان است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =