دخالت‌های غیر کارشناسی مانع از تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه با دخالتهای بی جای برخی از کارشناسان نمیتوانیم در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کار را به آخر برسانیم و در این خصوص به اقای روحانی عرض کردیم که یا باید از سوی دولت در مجلس اختیار داشته باشیم یا مجلس به ما اختیار بدهد .

به گزارش خبر آنلاین ، عزیز اکبریان در مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدی استان البرز با اشاره به اینکه البرز با سهم 4 دهم درصدی از خاک ایران دارای ظرفیت های بسیاری است عنوان کرد : ما می توانیم جذب گردشگری را با مدیریت خلاق داشته باشیم . 11 درصد بار ترافیکی در این استان است که باید در سطح ملی به آن توجه شود . از لحاظ مختصات راههای کشور به عنوان یک راه مکمل به تهران محسوب میشویم و در حوزه فرهنگی بیش از 6 هزار شهید گلگون کفن و 5 هزار هیات مذهبی مشغول به کار که در ماه محرم خواهیم داشت و این از ویژگیهای بارز استان البرز است از سویی دیگر این استان قطب بزرگی برای سرمایه گذاری است و محصولات کشاورزی ما به کش.رهای حاشیه خلیج فارس و روسیه صادر میشود .
وی ادامه داد : خوشبختانه با هماهنگی استاندارسابق ، جناب طهایی و نمایندگانمان محترم توانستیم با رایزنیهای بیشمار ، ه این استان 1400 تخت بیمارستانی نیز اضافه کنیم .
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : باید به استانها اختیار دهیم تا در بتوانند در برنامه های فرمانده اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان مدیریت کنند . امیدواریم با پیگیریهای مدیریت جدید استان اختیارات فرمانده اقتصاد مقاومتی در استان هم بیشتر شود البته این سیر تکامل فقط به وسیله دولت انجام نخواهد شد . ما نیازمند کمک و همکاری بخش خصوصی هستیم . این یک امر بسیار مهم و اجتناب ناپذیر است و باید اجازه ورود به این بخشها داده شود . جای تاسف دارد که برخی از کارخانجات مهم و مطرح کشوری با مبلغ 600 میلیاردی برای سرمایگذاری به کشور عمان بروند به این دلیل که از زمان شروع به کار تا گرفتن مجوز فقط 10 روز این پروسه کاری طول میکشد . اما متاسفانه در ایران چنین روند کاری با این سهولت ما نداریم و نخواهیم داشت .
وی در آخر تصریح کرد : ما استدعا داریم این مشکلات زودتر پایان یافته و راه حلی برای آن اندیشیده شود. با نظارت مقامات قضایی باید به بخش خصوصی اعتماد کرد و به مدیران خود ایمان داشته و به همه به دید متخلف نگاه نکنیم . اشد مجازات برخورد کنیم .

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =