استان البرز قطب بزرگ صنعت کشور است

محمد علی نجفی گفت : استان البرز با دارا بودن قریب به چهار هزار واحد صنعتی ، قطب بزرگ صنعت کشور است.

به گزارش خبر آنلاین، وی همچنین در خصوص کالاهای تولید شده در استان افزود: خطاب به مدیران بخش اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید باید گفت که بخش عمده ای از کالاهایی که تولید می شوند خوشبختانه صادراتی است و باید برای در اختیار گرفتن بازار های مصرف این کالاها در خارج از کشور استراتژی داشت.
استاندار البرز عنوان کرد: جایگاه استان در بحث نرخ بیکاری قابل قبول نیست و جزء بیکارترین استان کشور هستیم به گونه ای که در فضای کسب و کار دارای رتبه ی 29 هستیم که باید با تلاش مضاعف ، حرکت و پویایی خاصی را در استان ایجاد کنیم.
نجفی به صادرات محصولات در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در بحث محصولات زراعی بیش از پانصد هزار تن محصولات کیفی تولید می شود که بخش اعظم آن صادراتی است و فرودگاه پیام بستر مناسبی برای صادرات می باشد همچنین استان البرز علاوه بر صنایع کشاورزی ، موقعیت خاص و منحصر بفردی در حوزه گردشگری دارد .
وی با تاکید بر اینکه در بحث توزیع راه های استان و توسعه زیر ساخت های حمل و نقل عمومی و ریلی باید شتاب بیشتری داشته باشیم ادامه داد : باید تلاش کنیم که آزادراه شمال تا آخر سال یا اوایل سال 97 به بهره برداری برسد و ادامه بزرگراه همت که با تلاش ویژه مخصوصا تونلی که بازدید ما از آن صورت گرفته باید به جدیت این بحث را دنبال کرد.
استاندار البرز گفت : در بحث مسائل زیست محیطی و یکی از معضلاتی که استان با آن در گیر است ، سوخت نیروگاه شهید رجایی است که با موافقت وزیر نفت مشکل حل شده و قطعا با سوخت جایگزین ، فضای شهر بهتر خواهد شد.
وی افزود: در بحث مسائل فرهنگی، امنیتی ، مسائل خاص و ناهنجاریهای اجتماعی بسیار مهم هستند که با توجه به مهم بودن این موضوع ، مقام معظم رهبری نیز تاکیدات بسیاری داشته و در این بخش حساسیت فراوان است و خوشبختانه شورای عالی امنیت ملی نیز اشراف ویژه ای به این موضوع دارند لذا در استان توجه به آسیب های اجتماعی را در دستور کار خواهیم داشت.
نجفی در پایان اظهار داشت: توسعه پایدار و امنیت از یکدیگر جدا نیستند و با وحدت ، یکپارچگی و در کنار هم بودن ، استفاده از همه ظرفیت ها ، توانمندیهای مدیریتی ، نیروی انسانی کاردان و شایسته و متعهد و همراه همیشه دولت می توانیم بحث هایی که اشاره شد را به پیش برده و تا آنجا که امکان دارد از حاشیه بپرهیزیم چرا که از توسعه عقب خواهیم ماند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =