سهام فولاد مبارکۀ اصفهان که در سال ۹۵ بازدهی ۴ درصدی را کسب کرده بود، از ابتدای سال جاری تا پیش از معاملات منتهی به ۱۹ شهریورماه، بازدهی ۴۳ درصدی را عاید سهامداران خود کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این مطلب را امــیرحسین نادری معـــاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکۀ اصفهان، مطرح کرد و در ادامه درخصوص تأثیر افزایش قیمت جهانی الکترود گرافیتی بر سودآوری شرکت بیان کرد: برای تولید هر تن فولاد به روش قوس الکتریکی حدود ۲ کیلوگرم الکترود گرافیتی به کار میرود. رشد قیمت الکترود گرافیتی در ماههای اخیر بر افزایش بهای تمام شدۀ تولید محصول مؤثر است؛ اما این افزایش بهای تمام شده در حدی نبوده که موجب نگرانی شود. در دسترس نبودن الکترود گرافیتی میتواند نگرانی هایی در پی داشته باشد؛ ولی فعلا مشکلی برای تأمین الکترود گرافیتی وجود ندارد.

این در حالی است که فولاد مبارکۀ اصفهان طرح توسعه ای برای تولید الکترود گرافیتی در دست اجرا دارد که تقریبا ۲ سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید. پس از بهره برداری از این طرح، بخشی از نیاز شرکت به این محصول تأمین خواهد شد.

بودجۀ سال ۹۷ با توجه به رشد کمی و کیفی محصولات تدوین میشود

نادری دربارۀ پتانسیل های فولاد مبارکه و بودجۀ سال آتی این شرکت گفت: با توجه به بهره برداری از چند طرح توسعۀ فولاد مبارکه در سال آینده، بودجۀ سال ۹۷ با در نظر گرفتن رشد کمی و کیفی محصولات تدوین خواهد شد. به لحاظ حجمی بیش از ۷٫۵ میلیون تن محصول تولید خواهیم کرد؛ اما نکتۀ قابل تأمل آن است که طرح های توسعۀ فولاد مبارکه هم به منظور افزایش ظرفیت کمی و هم برای ارتقای کیفی محصول است. هرچه کیفیت محصولات تولیدی بهبود یابد، حاشیۀ سود محصول افزایش خواهد یافت؛ ضمن اینکه تأمین نیاز بازار تسهیل خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در صورت تداوم وضعیت رو به رشد در بازارهای جهانی، سال آینده از بهترین سالهای فولاد خواهد بود؛ به نحوی که هم در حوزۀ سودآوری و هم در حوزۀ سرمایه گذاری موقعیت مناسبی خواهیم داشت.

سبد سهام پرارزش فولاد مبارکه

همچنین شرکت فولاد مبارکه از پرتفوی بورسی مطلوبی شامل «ومعادن»، «هرمز»، «کگل»، «کچاد»، «وتوکا» و... برخوردار بوده است و به نظر میرسد در سال ۹۷ بابت سود سرمایه گذاری ها، سودآوری «فولاد» نیز رشد کند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =