اختصاص 790 میلیارد ریال به بیمه سلامت برای درمان معتادان

ایرنا نوشت: معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: 790 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای درمان معتادان کشور به بیمه سلامت اختصاص پیدا کرد.

پرویز افشار در پنجمین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در سال جاری تاکید کرد: به همین منظور باید بخشی از برنامه طرح تحول نظام سلامت به درمان و پیشگیری از اعتیاد اختصاص یابد.
وی افزود: براساس هماهنگی های صورت گرفته با بیمه سلامت مقرر شد تا هزینه درمان معتادان بی بضاعت و نیازمند درمان سرپایی از محل بیمه سلامت پرداخت شود.
افشار تصریح کرد: 19 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات شورای اجتماعی و معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به منظور پاکسازی مناطق آلوده به ویژه در اطراف مدارس و فضاهای عمومی اختصاص یافت.
وی یادآور شد: آموزش پیشگیری از اعتیاد در مهدهای کودک و مدارس برای نوجوانان، در دانشگاه ها با هدف ارتقای امنیت جوانان و در جامعه به منظور کاهش آسیب های اجتماعی باید در اولویت قرار گیرد.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارک ‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: طرح ساماندهی معتادان و خرده ‎فروشان بایستی با جدیت در تمامی نقاط ایران اسلامی اجرایی شود.
وی گفت: ایجاد فرصت های شغلی برای معتادان بهبود یافته با هدف کاهش آسیب ها در خانواده آنان در اولویت برنامه های مسئولان مربوطه قرار گیرد.
افشار تاکید کرد: دولت به ازای ایجاد اشتغال برای هر معتاد بهبودیافته 100 میلیون ریال تسهیلات به کارفرمایان پرداخت و 60 درصد هزینه های بیمه ای آنان را نیز پرداخت می کند.
وی افزود: استفاده از توان سازمان های مردم نهاد به منظور شناسایی آسیب های اجتماعی و ارائه راهکارهای علمی و اجرایی برای رفع آن نقش مهمی در ارتقای سلامت دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: انسداد برخی محورهای ارتباطی و احداث پاسگاه های جدید در گلوگاه های استان کنترل شده که این باعث جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به استان شده است.
قاسم سلیمانی دشتکی تصریح کرد: مسدود کردن گلوگاه های ورودی تاراز و سه راهی لبد در بخش بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ و پل «قرح» در شهرستان لردگان این استان باید تسریع شود.
وی یادآور شد: امسال برای پاکسازی مناطق آلوده چهارمحال و بختیاری پنج میلیارد ریال اعتبار استانی اختصاص یافت.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: اختصاص اعتبارات فرهنگی به مناطق آلوده مواد مخدر می تواند در رشد کمی و کیفی شاخص های فرهنگی و پائین آمدن میزان جرم این مناطق موثر باشد.
وی افزود: تجهیز نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری به خودروهای تیزرو با هدف تسهیل و تسریع در اجرای موفقیت آمیز عملیات های مقابله با متخلفان در اولیت قرار گیرد.
براساس هماهنگی های صورت گرفته با بیمه سلامت، هزینه درمان معتادان بی بضاعت و نیازمند درمان سرپایی از محل بیمه سلامت پرداخت خواهد شد.
چهارمحال و بختیاری به لحاظ قرارگیری در کریدور ارتباطی استان های مرکزی کشور به بنادر جنوب غربی و جنوب ایران یکی از مسیرهای ترانزیت مواد مخدر بوده که با تلاش های شبانه روزی ماموران نیروی انتظامی و مبارزه با مواد مخدر، این استان به نقطه ناامنی برای قاچاقچیان تبدیل شده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =