۰ نفر
۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶

واحد مرکزی خبر نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت توافق هسته ای ایران باید اصلاح یا لغو شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل گفت اینکه ادعا می شود توافق هسته ای ایران از دستیابی این کشور به سلاح هسته ای جلوگیری می شود، کاملا غلط است زیرا این توافق نیز مانند توافق با کره شمالی به دستیابی این کشور به سلاح هسته ای منجر خواهد شد. باید این توافق یا اصلاح یا لغو شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وقتی موضوع اسرائیل مطرح می شود هوچیگری های سازمان ملل متحد را حد و مرزی نیست.

نتانیاهو گفت من با اظهارات ترامپ در مجمع عمومی که توافق هسته ای با ایران را مایه خجالت خواند کاملا موافقم.

وی گفت ترمیم توافق هسته ای ایران به معنای خلاص شدن از مفاد بند انقضاست.­

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسرائیل برای جلوگیری از آن که ایران پایگاه های نظامی دائمی در سوریه ایجاد کند، اقدام خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو در ادامه سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل تمجید کرد.

نتانیاهو مدعی شد: اسرائیل با فناوری های پیشرفته خود از بسیاری از حملات تروریستی در سراسر جهان پیشگیری کرده است و با شمار زیادی از کشورها در این زمینه همکاری دارد.

بنیامین نتانیاهو در سخنان خود گفت: از رئیس‌جمهور ترامپ و سفیر هیلی به دلیل حمایت‌ هایشان و بیان حقایق در مورد اسرائیل تشکر می‌کنم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی سپس سخنرانی ترامپ ضد ایران را شجاعانه‌ ترین سخنرانی ایرادشده در سازمان ملل برشمرد.

وی گفت به لطف ترامپ و نیز تلاش نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل مناسبات و جایگاه اسراییل در جامعه جهانی بهبود یافته است.

وی از تلاش های عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر در زمینه صلح قدردانی کرد.

مروان بشاره تحلیلگر شبکه خبری الجزیره انگلیسی درباره سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل گفت نکته جالب در صحبت های نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل این بود که وی درباره مسئله فلسطین صحبت نکرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =