ایران در هفته تجارت چین برای تقویت بیشتر روابط با این کشور آماده می‌شود

ایران برای دومین سال متمادی آماده میزبانی نمایشگاه هفته تجارت چین از تاریخ 28 تا 31 شهریور در مرکز نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب می شود.

بیش از 200 شرکت و سرمایه گذار طراز اول چینی از بخش های مختلف صنعت شامل منابع زیربنایی و ساختمانی فرا-تکنولوژیک، صنعت لاستیک و قطعات خودرو، انرژی پایدار و مدیریت ضایعات، پالایش و پتروشیمی، صنایع الکترونیک هوشمند، چاپ، بسته بندی و پلاستیک، تجهیزات علمی و محصولات بهداشتی در این نمایشگاه چهار روزه شرکت می کنند.

نمایشگاه شهرآفتاب در سال 1394 افتتاح شده اما تاکنون چندین رویداد بین المللی شامل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، AMB IRAN، و ششمین نمایشگاه لوله و ابزارآلات و تجهیزات و ماشین آلات وابسته در این مرکز برگزار شده است. گشایش ایستگاه شهرآفتاب، بزرگترین ایستگاه مترو در خاورمیانه دسترسی به این محل را بسیار ساده کرده است. 

نوژان راد، کمیته سازماندهی ای را هدایت می کند که شامل اتاق بازرگانی بین المللی چین «سی سی پی آی تی» است. درخلال سخنانی، رییس این شرکت آقای کیان معتمدی کیا اعلام کرد: ایران مرکز تجاری و مالی خاورمیانه به شمار می رود و بسیاری از شرکت های بزرگ، مراکز منطقه ای و قاره ای خود را در تهران مستقر کرده اند. چین از روابط تجاری بلند مدت با ایران منتفع می شود.

بیش از 49 درصد از کل واردات ایران از کشور چین انجام می پذیرد. بنابراین منطقی است که شرکت نوژان راد از تولید کنندگان چینی دعوت کند تا همکاری اقتصادی، تجاری و روابط فرهنگی بین این دو کشور را گسترش دهند.

این نمایشگاه فرصتی بی نظیر برای شرکتها و کارآفرینان چینی فراهم کرده تا روابط تجاری و کاری خود را از طریق ملاقات با کارآفرینان ایرانی، و جامعه تجار منطقه، در بخش های مختلف بازرگانی توسعه دهند. حضور مجدد هفته تجارت چین در ایران مهر تائیدی بر روابط تجاری قوی ایران و چین است.

همچنین این نمایشگاه راه را برای گسترش روابط کاری در چندین صنعت مختلف هموار می کند. سازمان گمرک چین اعلام کرده است که در نیمه اول سال 2017، حجم مبادلات تجاری ایران و چین در مقایسه با همین دوره در سال گذشته، 31 درصد افزایش یافته است. سال گذشته در خلال دیدار رییس جمهور چین، شی جین پینگ، دو طرف برای افزایش تجارت در ده سال آینده به میزان 600 میلیارد دلار به توافق رسیدند.

آقای کیان معتمدی کیا می افزاید که آنها از ایجاد فضای تجاری که مترادف با ایجاد روابط قوی تر بین شرکت های چینی و شرکتهای ایرانی که به دنبال منابعی برای محصولات و خدمات چینی هستند استقبال می کنند.

همچنین در طی برگزاری نمایشگاه، کارآفرینان ایرانی برای تعامل با همتایان چینی می توانند در سمینارهای جانبی شرکت کرده و در خصوص بهترین روشهای انجام تجارت با همتایان چینی اطلاعات لازم را به دست آورند. جلسات B2B نیز در خلال این نمایشگاه برگزار می شود تا شرکای بالقوه در مورد روابط تجاری آتی خود با یکدیگر گفتگو کنند.

برای ثبت نام رایگان در این رویداد در اینجا کلیک کنید.

www.Iranchinafair.com

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709390