رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری استان لرستان از اجرای طرح نماد در مدارس خبر داد و گفت : هدف کلی از اجرای این طرح توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با توجه به پیشگیری رشدمدار است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، گودرز نیازی افزود : با توجه به اینکه مدرسه در رشد و پرورش شخصیت کودکان، كانون توجه پیشگیری رشدمدار است ؛ آگاهی بخشی در اين طرح در سه حيطه خانواده، دانش آموزان و مربیان متمرکز می شود و در هر مدرسه کارگاههای آموزشی مختلفی برای این 3گروه در نظر گرفته می شود.

 

وی به اجرای این طرح در شهرستان نورآباد اشاره کرد و گفت : در سال تحصیلی گذشته 10آموزشگاه در این شهرستان تحت پوشش طرح نماد قرار گرفت.

نیازی گسترش آموزش‌های ریشه‌ای در زمینه «پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری»، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب‌پذیر ، طراحی و توسعه مداخله‌های موثر و توانمند سازی دانش آموزان از جمله برنامه های طرح نماد برشمرد و ادامه داد : 5آموزشگاه نیز در شهرستان خرم آباد شناسایی شده و مربیان هم برای آموزش های بیشتر به تهران معرفی شده اند.

 رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری استان روش به کار گرفته شده در این طرح را مبتنی بر پیشگیری رشدمدارعنوان کرد و افزود : در این نوع پیشگیری تلاش مي شود با مداخله سريع و زودرس وقتی کودکی قصد بروز رفتار بزهکارانه از خود را دارد از مزمن شدن آن و احتمال بزهکاری در آینده جلوگیری شود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =