برداشت 40 هزار تُن چغندرقند در شهرستان سقز

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان سقز اظهار داشت: امسال 40 هزار تُن چغندرقند در این شهرستان برداشت می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، عبدالله کریمی گفت: عملیات برداشت چغندر قند از 20شهریور از مزارع شهرستان آغاز شده است و این محصول توسط مراکز خرید شرکتهای تعاونی روستایی تُرجان و صاحب خریداری می شود.
کریمی با بیان اینکه بیشتر چغندر قند سقز در زمین های روستاهای قهرآباد سفلی و صاحب تولید می گردد، اظهار کرد: برداشت این محصول تا پایان آبان ماه سالجاری ادامه خواهد داشت و تاکنون توسط مراکز خرید این اداره 7150 تن چغندر قند خریداری و به کارخانه جوین مشهد مقدس حمل شده است.
وی با اشاره به قیمت چغندر قند اظهار کرد: قیمت این محصول با عیار 16درصد ، سه هزار و 91 ریال می باشد که با افزایش یا کاهش یافتن عیار آن به ازای هر کیلوگرم قیمت تغییر می کند.
رئیس اداره تعاون روستایی سقز با بیان اینکه در سال زراعی قبل شرکت تعاونی روستایی صاحب و ترجان درسطح 650 هکتار با کشاورزان قرارداد منعقد کرد و نهاده های مورد نیاز اعم از بذر ، کود ، سم ، ادوات و ماشین های کشاورزی ومشاوره کارشناسی را تامین کردند اعلام کرد: اولویت خرید تضمینی با کشاورزان طرف قرارداد بوده و در صورت امکان نسبت به خرید چغندر آزاد کاران اقدام می شود.
وی در پایان گفت: کشاورزان توجه کافی داشته باشند که برداشت زود هنگام چغندر قند باعث کاهش عیار و بهره برداری محصول می گردد.
وی یادآور شد: سال گذشته حدود21هزار تُن چغندر به صورت توافقی از چغندرکاران شهرستان توسط شبکه تعاون روستایی سقز خریداری شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =