رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان ایلام از روند قیمت گذاری اراضی مورد نیاز طرح های صنعتی ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: با چنین نگرش و تصوارت نسبت به سرمایه گذاران نمی توان شاهد رشد و توسعه صنعت و تولید در استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،یاراله نصیری در کمیسیون قیمت گذاری زمین های قابل عرضه به صنایع ایجادی اظهار داشت: بهای کارشناسی شده و رقم های اعلام شده برای هر متر مربع زمین در دورترین نقاط استان خارج از حد تصور بوده به طوری که این ارقام با زمین های استان تهران و قم برابری می کنند. وی اضافه کرد: همین امر کافی است تا سرمایه گذاران به راحتی قید فعالیت در استان ایلام را بزنند.

نصیری خاطرنشان کرد: یکی از دلایل فرار برخی سرمایه گذاران در مراحل اولیه بررسی توجیه اقتصادی اجرای طرح های بزرگ، گران بودن قیمت زمین مورد نیاز آنها می باشد.

وی ادامه داد: برای ماندگار شدن سرمایه گذاران همه ما وظیفه داریم به دنبال آسان سازی فرایند امور، پایان آوردن قیمت تمام شده و نهایتا جذب آنان باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ضمن تشکر از رویکرد جناب آقای سلیمانی استاندار ایلام در این خصوص اضافه کرد: حتی منطقه ویژه اقتصادی مهران نیز از این امر مستثنی نبوده و بالا بودن قیمت زمین این نقطه اقتصادی به مانع اصلی رونق طرح های تولیدی شده است.

مهندس نصیری بازنگری در نحوه کارشناسی اراضی قابل واگذاری به صنایع را ضروری دانست و بیان داشت: لازم است کمیسیون مربوطه در اولین فرصت در مورد قیمت های پیشنهادی این اراضی تجدید نظر کند. وی ابراز داشت:ملاک ارزیابی و ارزش گذاری نبایستی منوط به اظهارات شفاهی صاحبان زمین و یا بهای غیر رسمی پلاک های مجاور باشد. بلکه قیمت ها بایستی همانند قیمت زمین های قابل عرضه در سایر استان مد نظر قرار گیرد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در شرایط حاضر مهمترین چالش اساسی استان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و نبود فرصت های شغلی مناسب برای آنان است لذا تنها راه برون رفت از این وضعیت جذب سرمایه و فراهم نمودن زمینه ایجاد صنایع مولد و اشتغالزا می باشد. بنابراین تحقق این امر منوط به همکاری و همراهی همه دستگاه های ذیربط است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ;lk A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    0 0
    تعیین قیمت که دست خودت است