استاندار لرستان خبر داد: 6 هزار کارورز به واحدهای صنعتی و تولیدی استان معرفی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سید موسی خادمی در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به منابع موجود برای ایجاد اشتغال در کشور اظهار داشت: بخشی از این منابع در کشور با مبلغ 20 میلیارد تومان به صورت وام‌های کم بهره و یارانه پرداخت می‌شود که سهم لرستان نزدیک به 460 میلیارد تومان است.

وی در ادامه از کاهش نرخ سود بین بانک‌ها از 2 تا 6 درصد خبر داد و افزود: در این جلسه با توجه به توزیع شهرستانی و بانکی اعتبارات، قرار شد دستگاه‌های مربوطه برای جذب این منابع هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

دکتر خادمی با بیان اینکه امسال دولت از محل صندوق توسعه ملی 1/5 میلیارد دلار معادل 5500 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در نظر گرفته است، تصریح کرد: قرار شد مبلغ فوق با منابع بانکی تلفیق شود و حدود 11 هزار میلیارد تومان از این محل برای اشتغال روستایی پیش بینی شده است.

وی در ادامه افزود: سهم لرستان از این اعتبارات 3.2 درصد کل آن است که قرار شد در جهت تسریع بخشیدن روش‌های جذب منابع فوق مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار لرستان با اشاره به طرح کارورزی در استان بیان داشت: در بحث ایجاد اشتغال حدود 6 هزار کارورز به لرستان سهمیه داده شده که از بین فارغ التحصیلان دانشجویی توسط اتاق بازرگانی به واحدهای صنعتی، تولیدی و اصناف معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: دولت ماهانه حدود 300 هزار تومان یا یک سوم حقوق را به مدت 6 ماه پرداخت پرداخت می‌کند که در صورت تمایل و رضایت طرفین جذب خواهد شد.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =