ایلنا به نقل از نایب رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی نوشت:در بخش پرندگان خانواده طوطی بیشترین متقاضی را دارد که نژاد کاسکو در صدر تقاضاها قرار دارد.

وی گفت: اگر پرنده‌ای الفاظ رکیک به کار ببرد قیمت آن پایین‌تر خواهد بود. در حال حاضر کاسکو که صحبت نکند قیمت آن یک میلیون و 200 و جوجه آن یک میلیون و 600 هزار تومان است و اگر بخواهیم گران‌ترین کاسکو را قیمت‌گذاری کنیم حیوانی که به صورت زنانه و با عشوه و ناز صحبت می‌کند قیمت آن تا 7 میلیون تومان می‌رسد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان پرندگان و ماهی‌ها در خصوص فروش حیوانات زنده و اینکه کدام حیوان طرفدار بیشتری در بین مردم دارد، گفت:

مرتضی استاد حسن بنا ادامه داد: قیمت‌گذاری کاسکوها متفاوت است و بر مبنای اینکه چه حرکاتی انجام می‌دهد و چقدر حرف می‌زند قیمت آنها تغییر پیدا می‌کند. حتی اینکه صحبت کردن آن زنانه یا مردانه باشد نیز تاثیر دارد. اگر پرنده‌ای الفاظ رکیک به کار ببرد قیمت آن پایین‌تر خواهد بود. در حال حاضر کاسکو که صحبت نکند قیمت آن یک میلیون و 200 و جوجه آن یک میلیون و 600 هزار تومان است و اگر بخواهیم گران‌ترین کاسکو را قیمت‌گذاری کنیم حیوانی که به صورت زنانه و با عشوه و ناز صحبت می‌کند قیمت آن تا 7 میلیون تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: مرغ مینا نیز طرفداران خاص خود را دارد با توجه به اینکه دایره کلمات آن محدود است اما به سبب پررو بودن و گستاخ بودن طرفداران زیادی دارد. قیمت مرغ عشق با حداقل سود و جزو ارزان‌ترین پرنده‌هاست. و نهایتا 30 هزار تومان به فروش می‌رسد. قیمت فنچ نیز براساس رنگ‌بندی آن 25 هزار تومان است.

استاد حسن بنا افزود: با نظارت و بازرسی سختگیرانه‌ای که از سوی این اتحادیه اعمال می‌شود می‌توان گفت تمام پرندگان زنده‌ای که مراکز مجاز به فروش می‌رسد به لحاظ بیماری مشکل خاصی ندارند ضمن آنکه به دلیل به وجود آمدن محبت بین انسان و حیوان ما بیشتر شاهد فروش هستیم تا خرید و کمتر کسی حاضر است که حیوان خود را بفروشد و ما فقط از طریق واردات از هند، بنگلادش و مالزی حیوانات خود را تامین می‌کنیم.

یوسف‌خانی در خصوص ماهی‌های زینتی گفت: این ماهی‌ها بیشتر از مالزی وارد می‌شوند هر چند مدتی است ما به صورت تجاری در ایران مشغول تکثیر آنها هستیم و در حال حاضر نژادهای مختلفی در ایران پرورش داده می شود. ضمن آنکه خلیج فارس نیز ماهی‌های زیبایی دارد که مردم طرفدار آن هستند.

وی ادامه داد: قیمت ماهی‌ها نیز متفاوت است و ما الان ماهی‌ای داریم که اصطلاحا در آب شور زندگی می‌کند و قیمت آن به 400 هزار تومان می‌رسد. حداقل قیمت در مورد ماهی‌های تزئینی و زنده جفتی 16 هزار تومان است. امروز مردم از تزئینات آکواریوم کم می‌کنند تا ماهی های بیشتری خریداری کنند.

17302

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • moji A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    2 0
    فکر کنم معدب باشه ارزش خرید داره
  • بی نام FI ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام و خسته نباشید، این مساله رو بررسی کنید لطفا، بالاخره اقلا در شرایطی که جوان دکترا و فوق لیسانس و لیسانس مملکت بیکار هستن، همین هم شغله، همه مردم نمی خرن ولی اونا که دارن می خرن تا الا یک عده سر کار باشن، چند وقت قبل هم در مورد گوشت گوساله و میوه هایی که گران بودند رادیو و تلویزیون گزارش گرفت، تو رادیو می گفت که این گوساله رو ماساژم ی دهند و آخرش یک میلیون گوشت شون در میاد، توضیحات کسی که مسئول بود نشون می داد که چه قدر به کارش وارد است، بعد گز ارشگر گفت: مردم در مضیقه مالی هستند، بله من شنیدم که گفت مردم در مضیقه هستم منم هستم ولی نگفت که این شخص اقلا 150 نفر رو در مجموعه خودش شاغل کرد، باشه همه نمی تونن جزو اون درصد محدود باشن ولی اقلا کار که درست شد برای جوان مردم.