ایسنا نوشت:رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایلام و محرومیت پیوسته آن فاقد یک متر راه‌آهن است، گفت: با موافقت و دستور وزیر راه و شهرسازی راه آهن ایلام به پیمان می‌رود .

دکتر «سلام امینی» در گفت‌وگویی، اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی در حامش نامه ما خطاب به معاونین این وزارتخانه نوشت: با ساخت راه‌آهن ایلام موافقم و حتما فرایند پیمان رفتن این پروژه را به مرحله اجرا بگذارید ."

وی افزود: استان ایلام با داشتن پتانسیل‌های عظیم در زمینه‌های مختلف از محرومیت پیوسته رنج می‌برد و فاقد یک متر راه آهن به عنوان یکی از عناصر توسعه استان است .

امینی اضافه کرد: در سال‌های اخیر به برکت قرار گرفتن در مسیر راه کربلا به عنوان دروازه عتبات عالیات و نیز راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و همچنین وجود استعدادهای بی نظیر و کم نظیر مانند منابع عظیم و غنی نفت، گاز، میعانات گازی، معادن مختلف، منطقه ویژه اقتصادی مهران و در آینده نزدیک منطقه آزاد تجاری مهران و وجود بازارچه‌های مرزی با استراتژی صادرات و پتانسیل بی نظیر در زمینه کشاورزی با دشتهای حاصلخیز و رودخانه‌های پرآب و سدهای بزرگ و...سفره‌ای پر برکت در ایلام گسترانیده که نیازمند توجه مسئولان کشوری برای به فعلیت رسیدن است و دسترسی به شبکه ریلی کشور قطعا در توسعه استان نقشی بی بدیل خواهد داشت .

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام تصریح کرد: متاسفانه در سنوات گذشته حتی کلنگ احداث راه‌آهن ایلام نیز به زمین زده شد که در آن مقطع باعث خوشحالی و امیدواری مردم ایلام شد ولی با بی مهری‌های که نسبت به مردم ایلام صورت می‌گیرد این پروژه حیاتی به دست فراموشی سپرده شد .

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، ملکشاهی، چرداول و سیروان در مجلس شورای اسلام تصریح کرد: عزم دولت تدبیر و امید و شخص وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان بر شروع به کار این پروژه حیاتی برای استان ایلام است تا از این طریق بخشی از مشکلات حمل و نقل و بن بست کنوی استان به واسطه راه‌های نامناسب مرتفع شود .

امینی گفت: مردم ایلام در دوران دفاع مقدس با دفاع از 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق به عنوان جبهه میانی و تقدیم هزاران شهید و ایثارگرد دین خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کرده اند و امروز می‌طلبد این مردم و استان ایلام بیش از گذشته در مسیر توسعه قرار گیرند که لازمه آن ایجاد زیرساخت‌های لازم با کمک دولت است.

در پایان این دیدار وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: عملیات اجرایی راه آهن کرمانشاه به سمت اسلام‌آباد آغاز شده است و فنی‌ترین، نزدیک‌ترین و مناسبت‌ترین مسیر اتصال ایلام و مهران از طریق اسلام‌آباد است که کار پیمان رفتن این پروژه به زودی آغاز می‌شود .

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =