عضو شورای سیاست‌گذاری منابع درسی و پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش در گفت وگو با روزنامه شرق نسبت به اظهارات فرهاد رهبر در مورد حضور مافیای کنکور پاسخ داد.

هامون سبطی، ، با ردکردن سخنان فرهاد رهبر  می‌گوید: نمی‌دانم آقای رهبر به چه اطلاعات خاصی دسترسی دارد و براساس چه پژوهش میدانی یا آماری به این نتیجه رسیده است، اما به گمان من که نزدیک به ٢٠ سال در زمینه آموزش فعالیت دارم، سخنان ایشان بیشتر حدس و گمان است. آموزشگاه‌های کنکور هیچ نفوذی در بدنه دولت ندارند. در حقیقت به‌جای اینکه نقش نظارتی خود را به‌درستی انجام دهیم، پدیده‌ای به نام آموزشگاه‌های کنکور را علم کرده‌ایم.

آموزش‌وپرورش در این زمینه ضعیف عمل کرده است، به‌طوری‌که ما شاهد برنامه‌های آموزشی از صداوسیما هستیم که اعتبار علمی و صلاحیت آموزشی ندارند و تمام نظارت‌ها پشت گوش انداخته شده است و برای همین می‌گویم آموزشگاه‌های کنکور بد هستند و مافیایی وجود دارد که به نظر من واقعیت ندارد. 

او با بیان اینکه حدود یک‌میلیون نفر برای راه‌پیداکردن به مراکز عالی برتر کشور با یکدیگر در رقابت هستند، ادامه داد: برای برقراری عدالت نیاز به آزمون رقابتی داریم و نه حدنصابی. آزمون حدنصابی به‌گونه‌ای است که اگر دانش‌آموز به امتیاز تعیین‌شده دست پیدا کرد بتواند به مرحله بعدی راه پیدا کند. با این کار شرکت‌کنندگان احساس امنیت بیشتر و استرس کمتری خواهند داشت. کنکور قریب به ٢٠ سال است که مسئولان را دچار سردرگرمی کرده، به‌طوری‌که مجلس به‌اشتباه به‌جای اینکه با متعادل‌کردن کنکور از استرس شرکت‌‌کنندگان بکاهد، قصد حذف کنکور را دارد. این درحالی است که در نهایت این یک‌میلیون نفر در مقطعی برای راه‌یافتن به مراکز عالی برتر کشور باید با یکدیگر رقابت کنند. پیشنهادی که در رسانه‌ها هم عنوان کردم، وزن‌دادن به گزینه‌های تست‌های کنکور است که این آزمون را به آزمونی تشریحی نزدیک کرده و از اضطراب آن بسیار می‌کاهد.
23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    5 0
    همین الآنش هم توی مدارسه مثلا غیر انتفاعی سوال و نمره خرید و فروش میشه ..... کنکور رو که بردارن فقط بچه پولدارها و آقازاده ها و سفارشی ها میرن دانشگاه و سطح علمی کشور از این فاجعه ای که هست هم کمتر میشه ... واقعا چی توی مخ این مسئولینه ...
  • محمد A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
    1 0
    اقای مسئول با سلام اینجانب بزشک هستم که دراین مملکت درس خواندم وبرای مردم این کشور خدمت میکنم ولی نمیتوانم سوالات کنکور زیست شناسی قسمت مربوط به قلب دستگاه گوارش و...... راجواب دهم اصلا فهم هم نمیکنم شما با این مدل سوالات که معلوم نیست چه کسی طراح انهاست میخواهید دانشچوی بزشکی بردارید واقعا امتحان کنید ببینید ازاساتید بزشکی این نوع سوالات را قبول دارند.ممنون