میزان نوشت: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بخشی از درآمد حاصل از عوارض خروج از کشور به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعلق خواهد گرفت.

علی اصغر مونسان در واکنش به افزایش عوارض خروج از کشور گفت: افزایش عوارض خروج از کشور تصمیم دولت است و باید به این موضوع توجه شود که خروج دو برابری گردشگر نسبت به ورود آن اتفاق خوبی نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که نظر سازمان میراث فرهنگی در اینباره چه بوده است؟ تصریح کرد: بگذارید مذاکرات دولتی در داخل دولت بماند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: پیش از این از هر عوارض خروجی مبلغی معادل 10 هزار تومان به سازمان میراث اختصاص می‌یافت و با این افزایش مبلغ اختصاصی به سازمان ۴۰ هزار تومان خواهد شد.

مونسان با تاکید بر اختصاص مبالغ ناشی از دریافت عوارض خروج از کشور به توسعه گردشگری خاطرنشان کرد: این مبلغ به توسعه گردشگری اختصاص خواهد یافت و پیش بینی می شود مبلغ دریافتی ما ۱۶۰ میلیارد تومان در این حوزه افزایش یابد.

گفتنی است، براساس لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۹۷، عوارض خروجی از ۷۵ هزارتومان به ۲۲۰ هزارتومان افزایش خواهد یافت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    11 0
    دوهزار میلیارد بقیه ش کجا هزینه میشه؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    11 0
    آفریییییییییییییییییییییین.......از این به بعد میلیون میلیون گردشگر از در و دیوار میان ایران و ما از وابستگی به درآمدهای نفتی رهاییییییییییییییی پیدا می کنیم............ هوررررررررررا........آفرییییییییییین........
  • مجید IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    8 0
    جمع کنید بابا...درستش اینه که هم گردشگر برود و هم به کشور بیاید...عوارش رو بیشتر از سه برابر بکنید که مردم نروند خارج از کشور که درنهایت شما آمارتون درست بشه؟..این چه منطقیه آخه؟
  • ناشناس A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    7 0
    مبارک سازمان میراث فرهنگی باشه ، حالشو ببرید اما تو رو خدا کمی فکر هم بکنید و ببینید چرا این همه آدم هر سال برای سفر از کشور خارج میشن اینجا چی مشکل داره که رنج عبور از فرودگاه زشت و بی امکانات تهران رو هر سال این همه آدم بر خودشون هموار می کنن تا پاشون به اونور آب برسه ؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    5 12
    سالی یک دفعه اربعین میرفتم کربلا اینهم از ما گرفتند. با این عوارض خروجی فقط ژنهای خوب به اروپا میروند/
  • بهنام A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    3 0
    به نظر من این تصمیم بسیار نادرسته. حداقل میتونید راجب این تصمیم یک نظرسنحی اجرا کتید ببینید چه درصدی از مردم مخالف هستن
  • بی نام AT ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    3 0
    همین جوری اش هم ویزای ایران از سخت ترین و گرونترین ویزاهای دنیاست. دیدتون رو وسیعتر کنید. افق دید بینی باشه بد میشه.
  • بی نام RO ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    1 20
    به نظر من عوارض خروج از کشور در مقصدهای مذهبی مثل عمره و عتبات نباید افزایش پیدا کند چون همین جوری هم فشار زیادی از نظر هزینه سفر به عتبات روی مردم هست. به جای آن عوارض خروجی در مقاصد خارجی را بیشتر کنند