۰ نفر
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱

استارت‌آپ‌های جدید و جوانان خلاق در حال خلق فضاهایی هستند که هیچ‌گاه در ایران سابقه نداشته است. میل به توسعه و رشد و حرکت در مدار بین‌المللی در میان این جوانان و تمام فعالان حمل‌ونقل غرورآفرین است.

ارتباط اساس مبادله انسان‌ها و مبادله اساس توسعه جوامعه انسانی است. حمل ونقل از فرم‌های پيشينی‌اش تا فرم‌های جدید دیجیتالیش همواره تسهیل کننده ارتباط بوده و هست. بی‌گمان بدون ارتباط سهل و آسان، روان و ایمن، سریع و دقیق و متعهد نسبت به حفظ جان و مال انسان‌ها نمی‌توان تمنای توسعه داشت.

ارتباط را به اتصال بین مبداء و مقصد خلاصه نکنیم. ارتباط بین شقوق مختلف حمل و نقل و امکان انجام حمل‌ونقل ترکیبی و تسهیل ارتباط بین‌المللی به منظور شکل گیری دالان‌های فراملی نیز دستور کار حمل و نقل است. در این ارتباط سه راهبرد عمده وجهه‌ی همت ما در حوزه‌ی حمل و نقل است. 

ایمنی از مرحله‌ی پیدایش تاسیسات زیرساختی اعم از دریا، هوا، زمین و ریل تا مرحله بهره‌برداری و نگهداری، هوشمند سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات حمل و نقل برای همگان و توجه به مفهوم زنجیره‌ی لجستیک از مبداء حرکت بار تا مقصد نهایی. ایمنی همواره در صدر مسائل حمل‌ونقل باقی خواهد ماند. یک لحظه غفلت از ایمنی زمینه‌ی خلق فاجعه را به‌همراه دارد. هوشمندی نه تنها به کمک ایمنی و آسایش بهره‌برداران می‌آید که ظرفیت رقابتی دالان‌های عبوری از ایران را در هر چهار شق حمل‌ونقل در سطح جهان می‌افزاید.

استارت‌آپ‌های جدید و جوانان خلاق در حال خلق فضاهایی هستند که هیچ‌گاه در ایران سابقه نداشته است. میل به توسعه و رشد و حرکت در مدار بین‌المللی در میان این جوانان و تمام فعالان حمل‌ونقل غرورآفرین است. مدیریت زنجیره‌ی لجستیک تنها راه‌کار ممکن برای بهره‌برداری از موقعیت استثنایی جغرافیای سیاسی ماست.

در کنار این موارد تسهیل ارتباطات بین‌المللی و کمک به شکل‌گیری بنگاه‌های بزرگ‌مقیاس در سطح ملی و بین‌المللی و به‌وجود آمدن علامت‌های تجاری با اصالت ایرانی نرخ‌بهره‌وری صنعت حمل‌ونقل ایران را افزایش خواهد داد.

به هر روی، این روز را که یادآور رنج فعالان حمل‌ونقل به‌ویژه کامیون‌داران و رانندگان در  دوران دفاع مقدس است به تمام فعالان صنعت حمل‌ونقل در چهار شقِ آن تبریک می‌گویم. برای همکاران از خدای تعالی آرزوی توفیق و برای جمهوری اسلامی ایران آرزوی سرافرازی دارم. 

۲۶ آذرماه ۹۶ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =