کلیه  اقتصادیون استان همصدا و یکپارچه بوده و مطالبات مشترک را دنبال می کنند

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان سی و ششمین نشست هیات نمایندگان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزارگردید

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین در پیش از دستور فرج الله معماری عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان بازسازی سوریه را یک بزنگاه و فرصت خوب برای بنگاههای اقتصادی خواند و بیان کرد : مناقصات بین المللی کشور سوریه باید برای فعالان اقتصادی مهم و حائز اهمیت باشد ، چون اتفاقات اقتصادی و فرصت بازسازی این کشور بی شمار می باشد .
وی فرصت های تجاری عراق و سوریه را مهم برشمرد و گفت : توسعه تکنولوژی های برند ایران ، باید بسرعت در این کشورها پایدار بشود .
علی اصغر جمعه ای رییس اتاق بازرگانی ، معادن و کشاورزی سمنان حضور واحدهای صنعتی استان سمنان را در نمایشگاههای بین المللی افتخار امیز خواند و گفت : زمانی که تخصص های خاص و هایتک در نمایشگاه های بین المللی توسط واحدهای صنعتی استان در نمایشگاههای بین المللی ارائه میشود به این نتیجه میرسم که باید به صاحبان کسب کار اعتماد راسخ داشته باشیم .
جمعه ای ادامه داد : کلیه اقتصادیون استان همصدا و یکپارچه بوده و مطالبات مشترک را دنبال می کنند
وی حضوردر مجامع بین المللی را موثر و اظهار می کند : توان بخش خصوصی در درون خودش نهفته است اگر شرایط برای معتمدین بازار فراهم باشد کسب کارها رونق خواهد گرفت .
مهدی حداد رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق سمنان از حضور واحدهای صنایع غذایی در کشور قطر خبر داد و گفت : عمده تجارت صنایع غذایی در قطر به عهده کشورهای ترکیه ، ایران و عمان است .
حداد ادامه می دهد : بازار قطر بازار منظم و پولداری است ، بطوری که سرمایه گذاران قطری آمادگی سرمایه گذاری مشترک در صنایع معدنی را دارند .
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان پیشنهاد رایزنی با مقامات سفارت ایران در دوحه را می دهد و اظهار می کند : به نظر میرسد هر چه سریعتر باید تیم تجاری استان سمنان به قطر سفر نماید و ترجیحات بازرگانی خود را در این کشور ارزیابی نماید .

حداد اضافه می کند : کشور قطر کم جمعیت و مرفه است ، حجم توسعه عمرانی در این کشور بسیار شتاب گرفته ، شرایط بعد از تحریم در این کشور به گونه ای پیش میرود که مراودات تجاری ایران رو به افزایش و فرصت های خاص برای تجار ایرانی فراهم گردیده است .
مهدی حداد معتقد است اگر تجارت ایران با کشور قطر شکل بگیرد ، ایران سطره تجاری خود را بر کشورهای عمان ، کویت ، بحرین تسری خواهد داد .
اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان بر این نکته اتفاق نظر داشتند کمیسیون معدن اتاق هر چه سریعتر پتانسیل های معدن علی الخصوص سنگ های ساختمانی را احصا نمایند و ترتیبی اتخاذ نمایند تا سفیر و رایزن بازرگانی این کشوردر اتاق سمنان حضور یابند.
سهراب حکیم زاده از واگذاری طرحهای نیمه تمام و آماده بهره برداری به بخضش خصوص خبر داد و گفت : طرحها در دو بخش ملی و استانی در درگاههای الکترونیکی اتاق ایران معرفی شده است و این فرصت فراهم است تا فعالان اقتصادی ارزیابی مناسب از این پروژها را داشته باشند .
حکیم زاده نقطه ضعف این پروژه ها را در ضمانت اجرایی آن می خواند و ادامه می دهد : کارشناسان اتاق های سراسر اکشور براین نکته متفق القول هستند که ضمانت اجرایی طرح های ارائه شده نامناسب می باشد و باید ترتیبی اتخاذ گردد تا اصلاحات لازم توسط دولت صورت بپذیرد
وی از فعالان اقتصادی خواست تا تمرکز خود را بر روی طرحهای استانی متمرکز نمایند تا رونق کسب کار در فضای اشتغال استان اتفاق بیفتند .
حمید علوی رییس کمیسیون معدن اتاق سمنان افزایش قیمت بورس در ماههای قبل و آتی را مخاطره آمیز می خواند و اظهار می کند : متاسفانه در محصولات پتروشیمی قیمت شاخصه های بورس تا 100 درصد افزایش قیمت داشته است .
وی از اتاق می خواهد تا پیگیری لازم در خصوص افزایش بی دلیل قیمت صورت بپذیرد .
در ادامه سعید ترکمان دهنوی ضمن اشاره به ماده 146قانون برنامه ششم مبنی برعدم معافیت مالیاتی صادرات مواد خام در بورس کالا می گوید : یکی از ارگانهای که باید در خصوص این قانون اعلام نظر نماید اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی ایران است ، لذا با توجه به محدویت فعالین این عرصه باید هر چه سریعتر نقطه نظرات را اعلام نمایند .
ترکمان دهنوی اضافه می کند : با توجه به حضور رییس جمهور ترکیه در ماه قبل در ایران مقرر شد مواد اولیه پتروشیمی و شیمیایی با تعرفه صفر وارد میشود این بدین معنا است که یک بازار صادراتی بکر در اختیار واحدهای پتروشیمی قرار گرفته است و نهایتا عرضه کالا در بورس کمتر و قیمت ها بالاتر خواهد رفت .
وی ادامه میدهد : فعالان اقتصادی باید از ظرفیت های ماده146 استفاده کنند ، بدین معنی که محصولات پتروشیی همانند ماده خام با تعرفه صفر در نظر گرفته بشود .
در ادامه امیر حسین شقاقی عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان در سی ششمین نشست هیات نمایندگان اتاق گفت : اگر معاونت غذا و داروی استان سمنان همکاری لازم با واحدهای تولید کننده صنایع غذایی داشته باشد صادرات مواد غذایی به مقدار قابل توجهی از مبدا سمنان خواهد رسید .
شقاقی ادامه می دهد : حجم زیادی از صادرات مواد غذایی استان سمنان در پایتخت صورت می پذیرد وی تاکید می کند : لازمه صادرات استان این است که گواهی بهداشت یکساله برای واحدهای صنعتی صادراتی سمنان صادر بشود .
اعضای هیات نمایندگان از پارلمان بخش خصوصی خواستند تا مشکلات مالیاتی واحدها را جدی بگیرد و و مخاطرات را به اداره کل امور مالیاتی منعکس نمایند .
نمایندگان پارلمان بخش خصوصی هشدار دادند اگر اداره کل امور مالیاتی به روش فعلی خود ادامه بدهد تعداد زیادی از واحدهای صنعتی دچار مشکل خواهند شد ، مسائل همانند علی الرئس نمودن پرونده های مالیاتی ، سطحی نگری ممیزان و دیگر مسائل جاری مورد بحث و تبادل اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان قرار گرفت

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =