ایسنا نوشت: کاردینال بشاره پطرس راعی اسقف اعظم مارونی‌های لبنان حمایت خود را از نخست وزیر لبنان ابراز داشته و اعلام کرد، با دلایل مطرح شده از سوی حریری برای استعفا قانع شدم.

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، بشاره پطرس راعی روز دوشنبه برای اولین بار پس از استعفای حریری در نوامبر جاری وارد ریاض شد.

وی در این سفر با سعد حریری در محل اقامتش در ریاض دیدار و گفت‌وگو کرد. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ای از احتمال عدم بازگشت وی به لبنان خبر می‌دهند و برخی محافل رسانه‌ای نیز عربستان را به بازداشت وی متهم کرده‌اند.

اسقف اعظم مارونی‌های لبنان در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا حریری قصد بازگشت به لبنان را دارد یا نه، پاسخ داد: قطعا و در سریع‌ترین زمان ممکن حریری به لبنان بازمی‌گردد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره استعفای حریری و اینکه آیا او با دلایل مطرح شده از سوی حریری قانع شده یا نه، تاکید کرد: من کاملا قانع شدم.

وی تاکید کرد: باید در راستای حل بحران با لبنان همکاری کرده و شرایطی که در این کشور وجود دارد، بر روابط دوستانه موجود میان لبنان و عربستان تاثیری نمی‌گذارد.

میشل عون رئیس جمهور لبنان استعفای حریری را نپذیرفته و تاکید دارد او در شرایط آزادی کامل نبوده و منتظر بازگشت وی به لبنان است.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه نیز که پیشتر نگرانی خود را از بحران به وجود آمده در لبنان ابراز داشته بود، امروز چهارشنبه وارد ریاض می‌شود و قرار است با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیداری داشته باشد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =