فارس نوشت:

وزیر نفت گفت: بازگشت به قیمت‌های گذشته نفت دشوار است ولی باید قیمت را در حدی که وضعیت جدید بازار اجازه می‌دهد، ترمیم کنیم.

به نقل از روابط عمومی وزارت نفت،بیژن زنگنه در حاشیه دیدار با وزیرخارجه ونزوئلا که در مهمانسرای نفت برگزار شد درباره موضع ایران در یکصد و شصت و ششمین اجلاس اوپک (پنجشنبه،27 نوامبر) گفت: در آستانه اجلاس اوپک با بقیه اعضا تبادل نظر انجام می شود، اما اینگونه نیست که پیش از اجلاس هر کشوری موضع خود را اعلام کند.

او گفت: مهم این است که همه اعضای اوپک به عنوان یک تن واحد نظرهای خود را در خلال این مشورت‌های دو جانبه و چند جانبه به یکدیگر نزدیک کنیم.

زنگنه با بیان این که هدف از این دیدارها نزدیک کردن نظرها به یکدیگر است، گفت: مهم این است که اعضای اوپک ضرورت تقویت همکاری‌ها برای سامان دادن به وضعیت فعلی بازار را احساس می کنند و مسئولیت و رسالت اوپک این است که اقدام مناسبی انجام دهد.

به گفته وزیر نفت، هر کشوری متناسب با تولید نفت خود مسئولیتی دارد و امیدواریم بتوانیم با کشورهای غیر اوپک نیز در این زمینه همکاری داشته باشیم.

وزیر نفت درباره سفر وزیر خارجه ونزوئلا نیز گفت: به طور تاریخی نظرهای دو کشور ایران و ونزوئلا بسیار بهم نزدیک است و همیشه همکاری صمیمانه ای میان دو کشور وجود دارد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =