استفاده سربازان استرالیا از عینک‌های واقعیت مجازی

ایرنا نوشت: وزارت دفاع استرالیا در حال بررسی امکان استفاده از ابزارهای واقعیت مجازی توسط سربازان این کشور است. محققان سازمان پژوهش های علوم دفاعی استرالیا اکنون مشغول تحقیق روی عینک های Oculus Rift هستند.

محققان سازمان پژوهش های علوم دفاعی استرالیا اکنون مشغول تحقیق روی ابزارهای واقعیت مجازی Oculus Rift برای استفاده در ارتش این کشور هستند. در این تحقیق 60 سرباز و غیرنظامی داوطلب حضور دارند. 
به گفته مسئول این واحد پژوهشی قرار است از نتایج این پژوهش برای یافتن پتانسیل فناوری های بازی، مانند واقعیت مجازی، به منظور استفاده در آموزش های نظامی، استفاده شود. استفاده از گجت های واقعیت مجازی در حالی در یک ارگان دولتی تحت بررسی است که هنوز در برخی کشورها حتی دستگاه های آن چندان در معرض استفاده عموم قرار نگرفته و لذا آشنایی چندانی با این تکنولوژی نوین وجود ندارد. 
Oculus Rift در واقع گجتی متشکل از یک ست گیرنده لمسی (Oculus Touch) و یک عینک میباشد. کمپانی تولیدکننده فناوری های واقعیت مجازی Oculus Rift سال گذشته به قیمت 2 میلیارد دلار توسط فیس بوک خریداری شد. مارک زاکربرگ موسس فیس بوک در آمریکا هنگام خرید آن گفت: شاید موبایل ها بازار بزرگ امروز جهان محسوب شوند؛ ولی من با خرید این شرکت خود را برای بازارهای بزرگ آینده نزدیک آماده می کنم. 

واقعیت مجازی (VR) یا حقیقت تقویت شده به زبان ساده توانایی یک سری گجت ها و دستگاه ها برای شبیه سازی دنیای واقعی است به طوری که نه تنها قابل دیدن باشند بلکه کاربر بتواند به صورت تمام عیار در محیط مجازی گرفتن حس از محیط را نیز تجربه کند. برای مثال اینکه بتوانید در محیط یک بازی رایانه ای به راحتی راه بروید تنها با حقیقت تقویت شده ممکن می شود که صرفا با استفاده از کیت های مخصوصی این اقدام امکان پذیر است. این کیت ها توسط شرکت های مختلف در ساختار های مختلف طراحی و تولید شده اند.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =