۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۵

ایسنا نوشت: براساس نظرسنجی جدیدی که امروز (یکشنبه) منتشر شد، در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ژوئن نیمی از انگلیسی‌ها از محافظه کاران تحت رهبری نخست وزیر این کشور حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پایگاه ComRes که این نظرسنجی را برای روزنامه ساندی میرر انجام داده گفت: از ژانویه ۱۹۹۱ میلادی این نخستین بار است که محافظه کاران به حمایت سمبلیک ۵۰ درصدی دست یافتند.

براساس این نظرسنجی میزان حمایت از اعضای حزب "توری" نسبت به هفته گذشته چهار درصد افزایش داشته در حالی که میزان حمایت از حزب اپوزیسیون "کارگر" بدون تغییر ۲۵ درصد مانده است.

در این نظرسنجی صورت گرفته همچنین آمده است که میزان حمایت از حزب اپوزیسیون میانه رو لیبرال دموکرات که حامی اروپاست بدون تغییر ۱۱ درصد مانده است.

دیگر نظرسنجی‌های منتشر شده در چند روز اخیر پیشتازی کمتر اما همچنان چشمگیری را برای محافظه کاران ثبت کردند و میزان حمایت از آنها بین ۴۰ تا ۴۸ درصد و میزان حمایت از حزب کارگر را بین ۲۵ تا ۲۹ درصد اعلام کردند.

با این وجود هفت هفته مانده به انتخابات ۸ ژوئن اندرو هاوکینز، رئیس پایگاه ComRes هشدار داد: این خطر وجود دارد که طرفداران محافظه کاران با دیدن این آمار خیالشان آسوده شود. این یک مشکل خوب برای یک حزب محسوب می‌شود اما در انتخابات این یک چالش به خصوص محسوب می‌شود چراکه ممکن است باعث کاهش تعداد شرکت کنندگان و در نتیجه منجر به نتیجه غیرقابل پیش بینی و حیرت انگیز شود.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس که پس از رفراندوم سال گذشته بریگزیت روی کار آمد با درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام انگلیس را حیرت زده کرد.

وی گفته بود که قصد دارد مجوز لازم را برای انجام بریگزیت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به دست آورد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =