تخصیص 235 میلیون ریال غرامت به ورزشکاران کردستان

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان کردستان گفت: در سال جاری تا کنون بالغ بر ۲۳۵ میلیون ریال بابت غرامت و هزینه درمان به ورزشکاران تخصیص یافته و همچنین ۲۱۰ جلسه فیزیوتراپی رایگان نیز برای ورزشکاران آسیب دیده استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، دکتر بابک قطبی به شریح عملکرد شش ماهه نخست سال جاری پرداخت و اظهار کرد: ورزشکاران سازمان یافته استان تا پایان شهریور ماه نود و شش حدود ۴۸ هزار نفر عضو هستند که این آمار به نسبت سال قبل افزایش نسبی داشته است.

وی افزود: از این تعداد ۳۱ هزار و ۵۱۰ نفر آقایان و ۱۵ هزار و ۴۷۵ نفر بانوان در رشته های مختلف ورزشی در کل استان ساماندهی شده که سنندج، سقز و بانه به ترتیب اول تا سوم بیشترین تعداد ورزشکار از این آمار را دارند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی کردستان با اشاره به اینکه عضویت ورزشکاران در بیمه ورزشی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، ذکر کرد: هیات فوتبال با شش هزار و ۹۰۵ نفر رتبه نخست، همگانی با چهار هزار و ۸۵۳ نفر دوّم و هیات ژیمناستیک با چهار هزار و ۱۰۱ نفر رتبۀ سوم، بیشترین تعداد ورزشکاران سازمان یافته در استان را برخودار هستند.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه درمان افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۶ پرونده درمان ورزشکاران آسیب دیده و ۱۲ ورزشکار جهت انجام عمل جراحی به فدراسیون اعزام شده است.

قطبی تصریح کرد: در سال جاری تا کنون بالغ بر ۲۳۵ میلیون ریال بابت غرامت و هزینه درمان به ورزشکاران تخصیص یافته و همچنین ۲۱۰ جلسه فیزیوتراپی رایگان نیز برای ورزشکاران آسیب دیده استان در نظر گرفته شده است.

وی به تشریح عملکرد کمیته نظارت بر سلامت باشگاه ها پرداخت و گفت: ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی هیات پزشکی ورزشی کردستان از دیگر کمیته های فعال است که با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان در شش ماهه امسال ۱۱۳ باشگاه ورزشی را مورد بازرسی قرار دادند که به تعدادی از این باشگاه­ها تذکر لازم و تعدادی نیز به دلیل عدم مجوز از سوی اداره کل، اخطار داده شده است.

قطبی در ادامه بیان کرد: کمیته مسابقات در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۵۳۰ ساعت رقابت ورزشی در ردۀ ملی، کشوری و استانی را در رشته های مختلف با مجهزترین تجهیزات پزشکی و کادر تخصصی اعم از پزشک، پزشکیار، پرستار و امدادگر ورزشی پوشش دادند و به ورزشکاران خدمات رسانی کرده اند.

وی در پایان ضمن اشاره به عملکرد هیات در شش ماهه سال جاری و مقایسه آن با سال های قبل یادآور شد: بی شک هیات پزشکی ورزشی برای رسیدن به نقطه ایده آل نیازمند تلاش و فعالیت بیشتر در تمامی حوزه ها خواهد بود و مطمئناً برای رسیدن به این هدف در جهت ارتقاء و پیشرفت ورزش استان تلاش خواهیم کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =