نائب رئیس هیئت پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی به عنوان یکی از سخنرانان برتر کنگره بین المللی تغذیه ورزشی اصفهان مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، "سوان دانغیان" که به عنوان دکترای علوم تغذیه و مسئول کمیته تغذیه هیئت پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی به کنگره بین المللی تغذیه ورزشی اصفهان دعوت شده بود با ارائه یک کارگاه و سخنرانی علمی-کاربردی عنوان یکی از اساتید برتر حاضر در این کنگره مورد تقدیر قرار گرفت.

موضوع کارگاه سخنرانی این بانوی تبریزی که به زبان انگلیسی ارائه شد به بررسی تاثیر آنتی اکسیدان ها در کاهش چربی ورزشکاران زن مربوط می شد.

در این کنگره علاوه بر حضور اساتید علم تغذیه از کشورهای انگلستان، کانادا، اسکاتلند و ایتالیا، پروفسور "موان" پدر علم تغذیه ورزشی جهان هم شرکت داشت.

در کنگره اصفهان دو هزار و ۵۰۰ استاد و صاحبنظر تغذیه ورزشی از سراسر کشور حضور داشتند و ۱۷ کارگاه تخصصی در حاشیه آن برگزار شد.

در نخستین کنگره تغذیه ورزشی کشور که در اصفهان برگزار شد، مقامات وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت و سازمان های دولتی و دانشگاه های کشور حضور داشتند.

اولین کنگره بین‌المللی تغذیه ورزشی با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ۲۶ تا ۲۸ مهر مهر به میزبانی اصفهان برگزار شد.

گفتنی است خانم دکتر "سوان دانغیان" متولد ۱۳۶۵ دارای دکترای علوم تغذیه، از هموطنان ارمنی اهل تبریز است که همینک علاوه بر نائب رئیسی هیئت پزشکی ورزشی آذربایجان شرقی، مسئولیت کمیته تغذیه این هیئت را هم بر عهده دارد.

خانم دانغیان به عنوان یکی از مربیان و داوران بین المللی تانیس روی میز در عرصه های ورزشی نیز فعال بوده و در چندین تورنمنت بین المللی حضور داشته است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =