ایلنا نوشت: فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: یک پل هوایی بین کرمانشاه و سر پل ذهاب ایجاد کردیم که تاکنون ۶۰۰ مجروح را از این طریق جا به جا کرده ایم.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی درباره آخرین وضعیت  شهرستان سرپل ذهاب گفت: بیش از ۳۵۰ داغ بر دلمان نشسته و بیش از دو هزار نفر مصدوم شده‌اند. تیپ‌‌های یگان ارتش جمهوری اسلامی در منطقه مستقر شدند و کار آواربرداری توسط آنان آغاز شده است.

او با بیان اینکه با روشن شدن هوا یک پل هوایی بین کرمانشاه بر سرپل ذهاب برقرارکردیم و ۲۵۰ بالگرد دراین منطقه پرواز کردند که تاکنون بیش از ۶۰۰ مجروح را جابجا کردند، اظهار داشت: با استفاده از همین پل توسط هواپیماهای ۳۳۰ نیروی زمینی مجروحان را به کرمانشاه منتقل کردیم و چهار تیپ آواربرداری شهرستان پل سر ذهاب را برعهده گرفته‌اند.

فرمانده کل ارتش افزود: حتی یک نفر هم زنده بیرون بیاید برای ما با ارزش است. ارتش جمهوری اسلامی کار خود را با قدرت و شدت ادامه می‌دهد. 

موسوی در مورد اقلام مورد نیاز مناطق آسیب‌دیده تصریح کرد: چادر، غذا و کنسرو بسیار نیاز است. ما هزار تخته چادر به همراه سایر مایحتاج به این شهرستان فرستادیم. با تاریک شدن هوا سرما افزایش پیدا خواهد کرد و ما به شدت به وسایل گرمایشی نیاز داریم. 

وی درباره شهادت تعدادی از نیروهای ارتش بر اثر زلزله در مناطق مرزی استان کرمانشاه، گفت: متاسفانه بر اثر تخریب اماکن ارتش در مرزها و در پادگان‌‌های شهرهای زلزله زده، تعدادی از جوانان ما از دست رفتند، البته بدلیل مشکلات مردم رسیدگی به مشکلات مردم در اولویت‌ اول قرار دارد.

سرلشکر موسوی خاطر نشان کرد: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم مقداری از درد و غم مردم مناطق زلزله‌زده را کاهش دهیم.

وعده آب و برق وزیر کشور

همچنین مهر نوشت:

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز پس از بازدید از منطقه زلزله زده سرپل ذهاب در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران طی سخنانی اظهارداشت: مسئولان آب، فاضلاب و برق منطقه هر چه سریعتر نسبت به برقراری آب و برق شهرستان پل ذهاب اقدام کنند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی های انجام شده محموله‌های بیشتری از آب، غذا و چادر در این محل توزیع خواهد شد، گفت: باید توزیع این اقدام به کمک معتمدین محلی و مردم صورت بگیرد زیرا اینکار موجب افزایش ارامش و دلگرمی مردم می‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه تمامی امکانات کشور برای خدمت رسانی به مردم استانهای غربی کشور بسیج شده است بر لزوم شناسایی هر چه زودتر مفقودین قبل از عملیات آواربرداری تاکید کرد.

رحمانی فضلی مجددا به مسئولان زیرربط دستور داد هر چه زودتر و ظرف چند ساعت آینده اقدامات لازم برای برقراری آب و برق شهرستان به طور کامل صورت بگیرد.

در پایان این جلسه برای انجام هر یک از برنامه ها و تصمیمات مسئولانی ویژه تعیین شدند تا این تصمیمات هرچه زودتر عملیاتی شود.

 گفتنی است در این جلسه نیز مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری حضور داشتند.

 

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =