تسنیم نوشت:نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با انتقاد از حضور تعداد زیادی زن و مرد مجرد به‌عنوان کارمند در ادارات دولتی که به سبب داشتن درآمد خود را بی‌نیاز از ازدواج می‌بینند، گفت: باید از کارکنان مجرد در ادارات تعهد ازدواج گرفته شود.

 آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی عصر امروز در ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان همدان اظهار داشت: کل دین در یک‌ طرف و به‌اندازه‌ای یک قطره آب است و امربه‌معروف و نهی از منکر در یک‌طرف به تنهایی به میزان یک دریای مواج است.

وی با بیان اینکه افزایش قارچ گونه منکرات در جامعه امروز سبب شده که به عظمت امربه‌معروف و نهی از منکر پی ببریم، افزود: زنده نگه‌داشتن امربه‌معروف در جامعه سبب زنده ماندن معروف و دفع منکرات شده و در غیر این صورت معروف‌ها می‌میرند و منکرات سربلند می‌شود.

محمدی با تأکید بر اینکه با ترک امربه‌معروف و نهی از منکر فریضه‌های مهمی مانند نماز، حجاب، غیرت، عفاف، حلال و حرام در جامعه از بین می‌رود، تصریح کرد: به همین دلیل امربه‌معروف و نهی از منکر و دیگر فرایض دین همانند دریای متلاطم در مقابل یک قطره است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امروز تمامی وقت جامعه در راستای توجه به منکرات می‌گذرد و منکرات در جامعه رو به ازدیاد است، بیان کرد: دلیل ازدیاد منکرات و کارهای ناپسند در جامعه عدم توجه به امربه‌معروف و نهی از منکر است که در صورت توجه به این فریضه فراموش شده منکرات در جامعه حذف می‌شوند.

محمدی با بیان اینکه کارهای زشت و ناپسند هیچ کجا به رسمیت شناخته نمی‌شود، عنوان کرد: از نظر عقل، شرع و فطرت، کسانی که به انجام کارهای زشت و ناپسند می‌پردازند ناقص هستند.

وی با تأکید بر اینکه عدم توجه به امربه‌معروف سبب رشد علف‌های هرز می‌شود، ابراز کرد: در قرآن کریم نیز امربه‌معروف بر نهی از منکر اولویت داشته و مقدم‌تر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه بهشت دارای هشت در و یکی از درها به نام معروف است، اظهار داشت: شرایط موجود در جامعه امروز سبب شده که ازدواج به معضل تبدیل شود لذا کسانی که در راستای تسهیل ازدواج جوانان در جامعه قدم برمی‌دارند این اقدام شایسته آنها معروف محسوب می‌شود.

محمدی با بیان اینکه با فراموش کردن امربه‌معروف در نهی از منکر شکست خورده‌ایم، تأکید کرد: مسئله مهم در امربه‌معروف و نهی از منکر این است که باید در آموزش‌ها افراد به گونه‌ای تربیت شوند که درد و دغدغه دین داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه در ادارات و سازمان‌ها کشور اغلب کارمندان، زنان و مردان مجرد هستند که حقوق دریافت می‌کنند و خود را بی‌نیاز از ازدواج می‌دانند، گفت: باید از این افراد تعهد ازدواج گرفته شود.

وی افزود: اما عده‌ای که به هر نحوی ازدواج‌ کرده‌اند به دلیل بیکاری و دیگر مشکلات رایج در جامعه زندگی این افراد به طلاق می‌کشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه باید در عرصه ترویج معروف به صورت جدی و منسجم کار شود، تأکید کرد: تنها در این صورت منکرات کمرنگ می‌شود.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =