۰ نفر
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

ایسنا نوشت: مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور طی سه روز آینده، از ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غربی کشور از بعدازظهر فردا خبر داد.

احد وظیفه، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در سه روز آینده در بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود. براین اساس برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت این مناطق به علت انباشت تدریجی آلاینده‌های جوی، کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز در ارتفاعات استان‌های گلستان، سمنان و در بخش‌هایی از استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و برف و در برخی مناطق مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌شود همچنین ماندگاری هوای سرد در مناطق شمال شرقی کشور تا روز پنجشنبه (۲۳ آذر) انتظار می‌رود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی درادامه گفت: از بعدازظهر روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب غرب به کشور ابتدا بخش‌هایی از جنوب غرب، سواحل بوشهر و از روز جمعه (۲۴ آذر) به‌تدریج استان‌های واقع در جنوب غرب و جنوب کشور، تنگه هرمز، جزایر جنوبی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید، به‌تدریج کاهش نسبی دما و در ارتفاعات زاگرس بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، روز شنبه (۲۵ آذر) به تدریج از میزان بارش‌ها از سمت جنوب غرب کاسته می‌شود و گستره بارش‌ها سواحل جنوبی کشور، تنگه هرمز، دریای عمان، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس، بخش‌هایی از جنوب شرق و شرق کشور شامل استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد را در برمی‌گیرد. در این مناطق افزایش ابر، وزش باد شدید، بارش باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست همچنین از روز پنجشنبه خلیج فارس و از روز جمعه تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود. این شرایط تا روزهای ابتدایی هفته آینده تداوم خواهد داشت.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۳ آذرماه) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و دمای تهران در این روز بین ۱۰ و ۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین آسمان پایتخت در روز جمعه (۲۴ آذرماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای ۱۰ و ۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =