انتخاب نوشت: سردار نقدی در نامه‌ای به رئیس جمهور درباره مدیریت بومی فضای مجازی، نوشت: همین امروز راه را بر ظرفیت‎های بی‎شمار داخلی باز کنید و آن‎ها را جایگزین اجانب نمایید که فردا دیر است.

سردار «محمدرضا نقدی»، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نامه‌ای به «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، نوشت:همین امروز راه را بر ظرفیت‎های بی‎شمار داخلی باز کنید و آن‎ها را جایگزین اجانب نمایید که فردا دیر است.آقای رئیس جمهور! نپسندید که ملت ایران به بردگی برود! شما به پاسداری از عزّت و منافع ملت ایران قسم خورده اید. آقای رئیس جمهور به بردگی ملت ایران رضایت ندهید.

در نامه سردار نقدی به روحانی آمده است:

همان‎گونه که مستحضرید امروزه فناوری ارتباطات و اطلاعات و نیز فضای مجازی جزئی لاینفک از ابزار زندگی جامعه بشری است و همه اذعان دارند که جامعه‎ای می تواند به پیشرفت بیشتری برسد که حداکثر استفاده را از این ظرفیت بنماید.

گمان نمی کنم حتی یک نفر عاقل و دلسوز در کشور وجود داشته باشد که ضرورت بهره‌گیری هر چه بیشتر و فراگیرتر فضای مجازی را نفی کند، هر چند جوسازی‎ها و عوام فریبی‎هایی در این زمینه صورت می‌گیرد، ولی اختلاف نظرها در این حوزه به هیچ وجه مربوط به بود و نبود فضای مجازی و تعطیل یا برقراری آن نیست، بلکه اختلاف نظر بر سر نحوه مدیریت آن است.

مسأله این است آیا مدیریت این فناوری باید در اختیار ملت ایران باشد و یا اینکه زحمت را ایرانی بکشد و آقایی اش را دیگران بکنند؟
سردار نقدی در ادامه نامه خود، چند پرسش را مطرح می کند:

سؤال اول) چه کسانی در بیابان‎ها و خیابان‎های کشور با تحمل خطرات فراوان و مشکلات حاد زیر آفتاب سوزان و بارش برف و باران و یخبندان، ده‎ها هزار کیلومتر فیبر نوری را زیرزمین می‎خواباند؟ پاسخ روشن است کارگران و مهندسان ایرانی.

سؤال دوم) چه کسانی این فیبرها را که هر روز به‎خاطر حوادث، با قطعی و خرابی مواجه می‎شوند، نگهداری می‎کند؟ جواب معلوم است جوانان ایرانی.

سؤال سوم) چه کسانی مراکز سوئیچ و کنترل فنی این شبکه‎ها را می سازد و نصب و راه اندازی می کنند؟ صنعتگران ایرانی

سؤال چهارم) چه کسانی با تحمل سختی ها و خطرات در گرما و سرمای شدید روی ارتفاعات و قلل مرتفع کشور دکل‎های مخابراتی را نصب می کند؟ جوانان ایرانی.

سؤال پنجم) چه کسی با پرداخت هزینه‎های سنگین، بودجه این زیرساخت‎ها و ساختمان‎ها و ابنیه مورد نیاز این تأسیسات را تأمین می‎کند و می‎سازد؟ پول جیب مردم، عرق جبین مهندسان ایرانی.

سؤال ششم) فضای مجازی نیاز به انرژی و برق و گاز در اقصی نقاط کشور دارد. چه کسی این‎ها را تأمین می‎کند؟ پول جیب و عرق جبین مهندسان ایرانی.

سؤال هفتم) محتوای مورد نیاز مردم ایران در فضای مجازی را چه کسی تولید می‎کند؟ جواب روشن است، 95% محتوا را خود مردم ایران تولید می‎کنند.

سؤال هشتم) نرم‎افزارهای تکمیلی را چه کسی تولید می‎کند؟! 85% آنرا نرم‎افزارنویسان و فناوران ایرانی.

سؤال آخر این است که این شبکه عظیم که نرم افزار و سخت افزار و ابنیه و انرژی و شبکه ارتباطی و همه چیز آن را ما ایرانی‎ها با زحمت و سرمایه خودمان درست می‎کنیم، مدیریتش در دست کیست؟ در دست رژیم صهیونیستی و عناصر مشکوک آن رژیم.
این همه زحمات را ما مردم ایران می کشیم، سود آن‎را چه کسی می برد؟ با هر کلیک که ما می‎کنیم، دلارها به حساب چه کسی واریز می شود؟ به حساب آمریکا و مؤسسات استعماری وابسته به آن.آیا این انصاف است؟! آیا این عاقلانه است؟!

این که بدتر از دوران برده‎داری است. برده‎داران قدیم لااقل برای مدیریت بردگان خودشان باید در آفتاب می‎ایستادند و برای شلاق زدن باید خودشان هم عرق می‎ریختند، امروز آقای برده‎دار نشسته هزاران کیلومتر دورتر در ویلای اشرافی و گرم و نرم از جایش هم تکان نمی‎خورد، از یک طرف از همه ما بیگاری می‎کشد و جوان و کارگر و صنعتگر و فناور ایرانی را در مخاطرات فراوان به میدان کار می فرستند تا سامانه‎ها را آماده کنند و از طرف دیگر، با هر اشاره و انگشت ما پول به جیبش سرازیر می شود.

لااقل برده‎داران قدیم غذا و محل سکونت برده‎های خود را می‎دادند. امروز این برده‎داران مدرن به ملت ما که این همه زحمات را می‎کشند چه می‎دهند؟!

فحشا و نابودی نوامیس و اخلاق را به ملت‎ها پمپاژ می‎کنند. حجم بالای دروغ و شایعه و شبهه‎های دینی و اخلاقی را بر سر ملت آوار می کنند .

مواد مخدر و کالاهای بنیان برانداز خودشان را با فشار تبلیغات به جوانان ما تحمیل می‎کنند و هر موقع هم که سازمان های اطلاعاتی غرب بخواهند این فضا را تبدیل به ارتش جنگی برای به آشوب کشیدن کشور و آتش زدن مساجد و امامزاده‎ها و مغازه‎ها محل کسب و کار مردم و از بین بردن امنیت کشور می‎کنند.

این چه معامله زشت و تحقیرآمیزی است که ما با ملت خودمان می‎کنیم؟


او در ادامه نامه خود نوشت: آقای رئیس جمهور! حرف ما یک جمله بیشتر نیست و آن این‎که اگر همه زحمات فضای مجازی بر گردن ما ایرانی‎هاست، مدیریت آن هم باید به دست ایرانی باشد. اگر وزارت ارتباطات کشوری که ده سال پیش ماهواره پرتاب کرده توانایی راه اندازی یک نرم افزار پیش پا افتاده را ندارد عوضشان کنید

خیلی بی انصافی است که با ادبیات انگلیس ها و شاه با مردم خودتان صحبت کنیم و هر کس را که مخالف سلطه اجانب است مخالف پیشرفت بنامیم ما می‎گوییم فضای مجازی باید ده‎ها برابر این توسعه بیابد، امّا با مدیریت ایرانی، نه مدیریت دشمن.

سردار نقدی در پایه نامه خود نوشت: در بهره‎برداری از فضای مجازی ما فقط در دو راهی انسداد-ولنگاری که افراط و تفریط است قرار نداریم، بلکه راه سومی هم وجود دارد که همان راه اعتدال است، نه انسداد و ولنگاری، بلکه بهره‎برداری هر چه گسترده‎تر از فضای مجازی با مدیریت ایرانی؛ همان راهی که اکثریت کشورهای مقتدر جهان می‎روند و می‎بینیم حتی کشورهایی که هیچ اختلاف اساسی فرهنگی و سیاسی با آمریکا و رژیم صهیونیستی ندارند، مدیریت فضای مجازیشان را به آن‎ها نمی‎دهند.
این‎که همه زحمات را ما بکشیم و سود کلان و بی شمار مالی و استفاده از آن به‎عنوان اهرم ناامن‎سازی کشور برای دشمنان باشد،

این برده‎داری است. شکی نیست هر که به این بردگی مدرن رضایت دهد، در بر باد رفتن نوامیس ملّت شریک است، آن‎که به این وضع خفّت‎بار؛ یعنی مدیریت بیگانگان بر فضای مجازی کشور رضایت دهد، در خون بیگناهانی که در حوادث و اغتشاشات تحمیلی بیگانگان بر زمین می‎ریزد، شریک است. تصور اینکه متخصصان ایرانی نمی توانند این شبکه را بومی کنند بزرگترین توهین به دانشگاهیان ماست که سامانه هایی دهها برابر پیچیده تر را طراحی کرده و ساخته اند .

همین امروز راه را بر ظرفیت‎های بی‎شمار داخلی باز کنید و آن‎ها را جایگزین اجانب نمایید که فردا دیر است.

آقای رئیس جمهور! نپسندید که ملت ایران به بردگی برود! شما به پاسداری از عزّت و منافع ملت ایران قسم خورده اید. آقای رئیس جمهور به بردگی ملت ایران رضایت ندهید.
29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    188 5
    انصافا استدلالات ايشون محكمه. مثلا همين الان چه كسي در بازار رضا نرم افزار و سخت افزار ميفروشه ؟ خب جوانان غيور ايراني. پس چرا ويندوز و لينوكس ؟؟؟؟ از همين فردا سروش و عمه ليلا رو جايگزين كنيم و يوغ بردگي رو از گردن به درآريم....
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    133 1
    کسی اگه فهمید چی شد زیر کامنت من توضیح بده. ممنون می شم
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    144 9
    پیام رسان های داخلی رو که فیلتر نکرده. بسم الله هر کی میخواد بره
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    148 5
    بنظرم خنده دار بود در ميان اين همه مشكل ، دغدغه همين مسائل رو دارن
    • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      7 51
      فضای ناسالم مجازی خیلی برای نوجوانان خطرناکه و انواع انحرافات و ... رو داره .
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    آقای نقدی عزیز شما جزو مسئولان بلند پایه هستی، دستت درد نکنه که آتش به اختیار عمل کردی. این حرف را اگر ما بگوییم کسی نمی شنود. هیچ کس مخالف استفاده مردم از فضای مجازی نیست و این قدرت نرم ایران را نشان می دهد. 20 میلیون جوان بسیجی باید فضای مجازی را در دست بگیند. ایران الان باید قدرت نرم موجود را که به پشتوانه خون هزاران شهید و قرآن و نهج البلاغه و احادیث امامان ع است به دنیا نشان بدهد نه اینکه منفعل باشد. ایران باید حمله کند الان وقت دفاع نیست. فضای مجازی جزو امدادهای غیبی برای صادرکردن انقلاب و برای گفتن حرف دل مظلومان و محرومان تاریخ است.
  • بی نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    175 4
    شما استفاده نکن
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    172 3
    خب برای شماها همون ایرانیش و سروش رو راه بندازن برای بقیه هم تلگرام. خب برای یکبار هم به مردم حق انتخاب بدیم نه اینکه فقط رایشونو تو انتخابات قبول کنیم
  • بدون نام ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    169 3
    ايا روحاني هم از اين نامه هاي انتقادي مي تواند به نظاميا بنويسد?
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    123 3
    این یعنی همچیو به نفع خود مصادره کردن. تا کوچکترین حرکت مردم زیر نظر دستگاهها ی اطلاعاتی باشه
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    163 4
    مشخصه چه کسی ملت ایران رو به بردگی گرفته
  • حسيني IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    156 2
    نيتي بد در قالب حرفي حق كاملا از حرفاي سردار پيداست كه نمونه اي مانند كره شمالي و چين را در سر دارديعني فضايي باشد كه در انتخابات فقط ما آزاد باشيم تا مردم را جذب كنيم نه ديگران و جريان رقيب و علاقه مندان به مصلحت و آينده كشور و منتقدين نتوانند در آن حرفي بزنند
  • محمد A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    121 2
    این چه رسمیه که همه تو کار مردم دخالت میکنن و از طرف مردم نظر میدن مخصوصا دوستان نظامی واقعا مردم در رای به روحانی نشون دادن چی میخوان اینا انگار از مردم هم خودشونو بالاتر میدونن
  • محسن A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    97 1
    له له هایی همه دلسوز تر از مادرشان....
  • سعید مولوی A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    53 1
    از این کارا هم بلده مگه ؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    120 1
    اقای نقدی از طرف خودت حرف زدی نه مردم
  • بی نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    130 1
    بنده خدا خودش نفهمیده چی گفت...
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    118 1
    به بردگی برده چطور ، به اون تن باید داد ، جناب سردار معزز زمان حضرات معصوم ، امت مسلمان رو برای ترویج اسلام به بند میکشیدن ، برای ترویج اسلام وحکومت اسلامی واخلاق اسلامی مردم رو تحت مدیریت فرهنگی و فیلترینگ قرار میدادن ، اگر کسی به حقانیت خودش اعتقاد داشته باشه دیگه نگرانی بابت تهاجم خشونت وفتنه و... نباید داشته باشه .
  • farzad IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    181 2
    بردگی درانحصار بوجود میاد . امثال جناب نقدی از طرفداران پرو پا قرص انحصارند ,علی الخصوص در انحصار گرفتن ذهنها.
    • بی نام A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      2 64
      فعلا که شما کلا اخبارتو از bbc میگیری و برده ذهنی اونها شدی
  • بنده خدا A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    146 1
    جناب سردار نقدی با سلام لطفا بفرماپید در لوازم منزل خود بفرمایید از چه مارکی استفاده می نمایید؟ یخچال فریزرتلویزیون خودروی مورد استفاده ساخت کجا می باشد؟ موبایلی که استفاده می کنید چه مارکی است؟ هر گاه اسامی تمامی وسایل فوق الاشاره را اعلام کردید؛ آنگاه می توان نتیجه گرفت که نیت شما در انتقاد یه رپیس جمهور محترم چیست؟
  • بی نام RO ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    123 1
    اقای نقدی شما برید نرم افزار هزاربرابر قویتر از تلگرام درست کنید اما کی که استفاده کنه چون مردم اعتماد به پیام رسان داخلی ندارن . کاشکی کمی اول تحقیق میکردید بعد نامه میزدین
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    4 125
    مدیریت این فناوری باید در اختیار ملت ایران باشد
    • بی نام US ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
      91 1
      بله باید در اختیار ایران باشه. ولی میدانی چرا نیست؟ چون همین آقایان همه چیز را امنیتی کرده اند و مردم به هیچ شبکه مجازی داخلی اعتماد نمی کنند و می ترسند تحت شنود قرار بگیرن. یعنی نگران از دست رفتن حریم خصوصیشان هستن.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    69 1
    خواستم بگم خدایااااااااااااا
  • محمد A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    92 3
    دوست عزیز شما کمی خندیدی خوشا بحالت چون من اول از خنده روده بر شدم سپس خون گریه کردم
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    82 1
    یه جا می‌گن محتوا رو 95 درصدش ایرانی‌ها تولید می‌کنن و بعد می‌گن فضای مجازی پر از فحشا و فساد اخلاقی و مواد مخدره. این بیانات با هم تضاد داره. در مورد ماهواره هم نمی‌خوام صحبت کنم. چون سریع یادم می‌یاد هنوز یک قطعه ماشین که روی زمین راه می‌ره و نمی‌تونیم با کیفیت درست کنیم. ولی اینکه مردم به پیام‌رسان‌های داخلی اقبال نمی‌کنند رو باید در رفتار خودمان جستجو کنیم. اینکه صداقت نداریم و رفتار گذشته ما طوری بوده که دیگه مردم به پیام رسان‌های داخلی اعتماد ندارند. همونطور که به صدا و سیما دیگه اعتماد ندارند. شما ابتدای فضای صداوسیما رو درست کنید و مردم رو جلب کنید. مطمئن باشید تو فضای مجازی هم مردم اعتماد خواهند کرد.
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    80 1
    بردگی یعنی چندتا پیام رسان داخلی رو به زور و با انحصار به مردم بدید و بقیه رو فیلتر کنید. جناب روحانی امیدوارم در این زمینه مثل خودرو انحصار رو دست یک عده سودجو ندید که اولین کسی که طیان خواهد دید مردم هستند
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    94 2
    چرا ملت رو برده خطاب میکنین؟
  • محمد A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    68 1
    به صاحبان اصلی قدرت میگم که تا زمانی که نتونین اعتماد مردم خودتون رو جلب کنین تلگرام که مال یه روسه مورد اعتماد تره برای مردم. به جای سخن سرایی و قدرت نمایی سعی کنین اعتماد مردمتون رو به دست بیارین.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    73 1
    کاش بجای اینکه اینقدر فکر تلگرام و فیلتر و این حرفها باشی ، از اینکه رئیس جمهور به فکر اقتصاد مردم باشد نامه مینوشتی. از بیکاری و تورم گله میکردی. از فقر می نالیدی. ملت ایران از نظر شخص شما یعنی اینقدر خوار است که بخاطر یکی دو شبکه مجازی اسمش میشود برده؟ فکر فقر مردم که نیستی ، از اون طرف ملت رو بخاطر استفاده از اینترنت برده هم خطاب میکنی ، واقعا اینه اون عزتی که خودت به هموطنان خودت قائلی؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    82 1
    اگر هرکسی درحوزه خودش وتخصص خودش درمسائل اظهارنظرکند اینجورمورد نقد قرارنمیگیرد متاسفم گاهی اشخاصی حتی دراموراقتصاد اظهارفضل میکنند که حتی مدیریت اقتصادخانه خودرانیزندارند.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    104 1
    تو رو خدا بیخیال ملت بشین
  • saeid A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    99 4
    ببخشید ولی آدم بعضی وقتها حرف نزنه بهتر نیست؟
  • اردلان IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    32 0
    اخوی نمونه کار امثال شماها را در خودروسازی دیدیم هنوز بعد از 60سال مونتاژکاریم . تازه خودرویی که فقط داشبورد و جعبه عقبش حریم خصوصیه .وای بحال موقعی که افسار فضای مجازی رو هم دست شما بدهند .
  • بی نام RO ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    35 0
    آقای نقدی حالا که قراره همین چند درصد ناچیز مثل تلگرام را از نوع ایرانی داشته باشیم. لطفا کابل شبکه، خازن، مقاومت، حافظه، پردازشگر و سیستم عامل ایرانی را هم به برنامه هایتان اضافه کنید تا سبد کالای فناوریمان ایرانی تر شود.
  • بی نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    0 0
    انهایی که ندانسته انتقاد کرده و هیاهو ایجاد می کنند بدانند اگر شبکه های مجازی بیش از ضرر های ادعایی و متصور فهرست شده فایده های جانبی دیگر برای نهاده های اطلاعاتی امنیتی هر کشور در هر جای جهان نداشته باشد حتی ثانیه ای در فیلتر و از دسترس خارج کردن ان تعلل نخواهد شد. کمی بیشتر و عمیق تر بیاندیشید...
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    0 0
    سالها دل طلب جام جم از ما میکرد ‌ وانچه خود داشت زبیگانه تمنا میکرد