ایرنا نوشت: دبیرکل جمعیت فداییان اسلام گفت: سازمان سیا به دلیل ایستادگی امروز رهبری و روحانیت در مقابل مخوف‎ترین قدرت تاریخ، می‎خواهد با انتشار اسناد جعلی همکاری با آیت‎الله کاشانی، جایگاه استعمارستیز او را تضعیف کند.

محمد عبدخدایی در کنگره ملی نکوداشت آیت‎الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق(ع) اظهار کرد: تحقیقات من نشان می دهد که وقتی رضاخان پنج هزار نفر را در مسجد گوهرشاد قتل عام کرد اعتراض عمومی در کار نبود یا در 1307 وقتی قرآن را از کتاب های درسی حذف کرد باز هم اتفاقی در جامعه نیفتاد و زمانی که در قم، قتل عام به پا کرد، جریانی در جامعه شکل نگرفت. اما اگر 15 خرداد 42 یک روحانی دستگیر می شود و تمام کشور به هم می ریزد، به این خاطر است که آیت الله بروجردی از چند سال قبل طلاب فاضلی را برای بیداری جامعه به شهرها و روستاهای مختلف فرستاده بود.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام افزود: در زمان آیت الله بروجردی که جزء دسته فرهنگساز بود، طلاب زبان خارجی یاد می گیرند و با فلسفه غرب آشنا می شوند و حوزه از نظر فرهنگی شکوفا شده و در زندگی مردم نقش ایفا می کند. بعد از کودتای 28 مرداد کمونیست ها حتی هنر را هم مصادره کرده بودند به طوری که محمدعلی جعفری ها به عنوان هنرمند درجه یک مطرح می شدند چون شاگرد کمونیست بوده اند.

وی عنوان کرد: پس از روحانیون فرهنگساز و استعمار ستیز، امثال مهدوی کنی، بهشتی، مطهری و شخصیت های بزرگ روحانی که مستقیم و با واسطه شاگردان آیت الله بروجردی بودند و توانستند اسلام را چنان که هست، معرفی کنند و دسته سوم روحانیون آرمان گرایی چون نواب صفوی بودند که خواستار حکومت اسلامی با اجرای تمام احکام آن بود. این سه جریان روحانیت، آن سه جریان انحرافی را دفع و خنثی کرد و زمینه های انقلاب اسلامی فراهم شد.

عبدخدایی اظهار کرد: اگر امروز سازمان سیا اسناد جعلی همکاری با آیت الله کاشانی را منتشر می کند، برای این است که ایران اسلامی امروز با رهبری یک روحانی فرزانه چون جزیره ای آرام در مقابل تلاطم جهانی ناشی از استعمار فرا نو آمریکا ایستاده است. البته اشتباهاتی هم در داخل داریم که اگر اینها نبود ایران بهشت می شد.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =